Neljapäev 23. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Fortune'i äriliste jaburuste TOPi juhib General Motors

02. juuli 2009, 06:57

Poolaasta jaburamate soorituste esikohale
paigutas ajakiri autohiiglase, kes ilmus tema jaoks kahekümne viiendal tunnil
välja eriti väikese ja ökonoomse sõidukiga. Sarnaste ja teiste fopaadega tänavu
hiilanud suurfirmadest, investoritest ja USA riigivõimu esindajatest teeme
allpool väljavõtte.

"Kõige jaburamad tänavu ... senimaani," rõhutas ajakiri pealkirjas.

1. General Motorsi partnerlus Segway'ga

Sel kevadel oli selge, et ellujäämiseks peab GM vähendama, kuid see on juba naeruväärne. Nädal pärast seda, kui president Obama oli andnud pankroti vältimiseks 60 päevase tähtaja, ilmutas GM sõiduki PUMA, koostöös firmaga Segway välja töötatud kaheistmeline elektrisõiduk näeb rohkem rikša kui auto moodi välja. 35 miilist tunnikiirust (56 km/h) arendada suutev ja ühe laadimisega samuti 35 miili sõitev PUMA sai rohkelt tähelepanu, ent sellest oli vähe kasu muutmaks rahva arvamust end suurte SUVde seljas hukule sõitnud firmast. 1. juunil andis GM sisse pankrotiavalduse.

2. Vägeva mahlatootja uus disain kui täielik häving

Nagu selgus, loeb Tropicana mahla joojatele pakend sama palju kui sisu. Seepärast hakkasid nad mässama, kui emafirma PepsiCo koos palgatud konsultatsioonifirmaga muutis jaanuaris 35 mln dollarilise brändingukampaania „Squeeze“ („Pigista“) osana täielikult mahlapaki kujundust. Fännide meelest meenutas uus kujundus poekettide geneeriliste brändide oma. Ja kes tahab, et teda peetaks geneeriliste toodete tarbijaks? Peale kuud aega avalikku hurjutamist oli vana pakk tagasi. Muus osas jäi kampaania kehtima, kuid edaspidi mõtleb PepsiCo enne kaks korda, kui taolise ikooni kallale läheb.

3. Apple "raputab beebit"

22. aprillil said Apple'i iPhone App Store kunded uue toreda pakkumise. 99 sendi eest said „mängu“ nimega „Beebiraputaja“. Animeeritud imik karjus seni, kui sa ta energiliselt telefoni raputades vait sundisid. Edu märkisid lapsukese silmadele ilmunud kaks punast X tähte. „Vaata, kaua sa suudad taluda tema imetlusväärset kisa, enne kui pead lihtsalt leidma viisi, kuidas ta vait jääks,“ õpetas instruktsioon. Kaks päeva hiljem koristas ettevõte lisandi ning vabandas, vaid veidi hiljem võis ta teatada miljardendast App Store allalaadimisest. Ettevõtte poolt pole kuulda olnud, kas siinpuhul ka ettevõtte kvaliteedikontrolli osakonnas mingeid raputusi ette võeti.

4. Merrilli bossi 35 000 dollariline jalatoega tool

Kui Bank of America nõustus hinge vaakuva Merrill Lynchi üle võtma, lubas ta kõvasti kulusid kärpida. Peagi leidis ta selleks küllaga objekte tänu Merrilli bossile John Thainile. Veidi aega peale 138 mln maksumaksja dollari garantii toel toimunud ostu ilmnes Thaini Lower Manhattani kontori sisustamise kulu 1,2 mln dollarit, sealhulgas 87 000 dollarine vaip ja 35 000 dollariline mõnusa jalatoega tool. Thain lubas selle hiljem firmale ise kinni maksta, kuid siis oli ta juba mahagonipuust ustega kabinetist välja saadetud.

5. SEC keelab Madoffil tehingud ... täitsa õigel ajal!

Elagu väärtpaberijärelevalve, kasulike asutuste Hall of Fame`i uus liige! Vaid üheksa aastat pärast seda, kui hoiatused Madoffi kahtlastest tehingutest hakkasid SECil juba üle pea kasvama, astus komisjon otsustava sammu: tänavu juuni keskel keelas ta Ponzi skeemi meistril väärtpaberitehingud. Otsus investorite kaitseks tuli muidugi pärast seda, kui Madoff oli varastanud 13 mld dollarit, end paljudes kuritegudes süüdi tunnistanud ja ootas vanglas kohtuotsust. Selliste järelevalvajate puhul, kellele neid järelevalvajaid vaja on?

6. Senaator AIG bossidele: tapke ennast ära!

Kui avalikkus oli märtsis AIG juhtide boonustest kuuldes raevus, tundis end kõige rohkem solvatuna Iowa vabariiklasest senaator Charles Grassley, kes soovitas raadiointervjuus harakirit:

"Esimene asi, mis paneks mind neisse veidigi paremini suhtuma, oleks järgida Jaapani kommet, tulla Ameerika rahva ette, kummarduda sügavalt ja paluda vabandust ning siis üks kahest asjast, kas astuda tagasi või sooritada enesetapp.“ Hiljem selgitas senaator Grassley pressiesindaja, et ta oli rääkinud kõigest „retooriliselt“.

7. Yankees' 200 000 dollarine istekoht

New York Yankees avas tänavu uue 1,3 mld dollarit maksnud staadioni ja lootis vähemalt osagi tasa teenida väärt 2500 dollarilise piletite müügiga, mida müüdi 200 000 dollarise hooajapaketina. Müük ei edenenud ning tühjad kohad olid ka teleülekannetes hästi näha. See sundis meeskonda tegema keset hooaega pretsedenditut ja piinlikku allahindlust: samad 2500 dollarilised kohad on nüüd saadaval soodushinnaga ... ainult 1250 dollarit.

Eestis müüb jalgpalliliit 2500 krooniseid pileteid sõprusmängule Brasiiliaga ja need kipuvad jääma välja müümata. Nüüd on boonusena ostjale välja käidud koondise särk, mis muidu maksab poes 900 krooni.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. July 2009, 11:58
Otsi:

Ava täpsem otsing