Soodsaid postipaki saatmise võimalusi kesiselt

Urve Vilk 06. juuli 2009, 00:00

ASi Anttila tegevdirektor Tauno Tuula sõnul kasutab Anttila valdavalt Eesti Posti teenuseid.

"Eesti Posti kullerteenust kasutame suhteliselt vähe. Valdavalt kasutame Eesti Posti tavalist postipakiteenust, aga see on kallis. Samas alternatiive turul pole, kuna soovime teenust osta üle Eesti. Üle Eesti pakuvad postipakiteenust väga vähesed firmad ning nende teenus on veelgi kallim," rääkis Tuula.

Tavalised logistikafirmad, mis pakuvad uksest ukseni vedu, kasutavad Eesti äärealadel Tuula sõnul samuti Eesti Posti teenust. "Ka teine Viljandi firma On24, mis kasutab enda lahendust SmartPOSTi näol, kasutab äärealadel arvatavasti Eesti Posti abi. Nii et hindadest pole eriti mõtet rääkida, kuna pole teenuspakkujaidki," rääkis Tuula.

Tuula sõnul võib firmade hinnakirju vaadates tunduda esmapilgul, et hinnad on üsna erinevad. Aga kui vaadata teenuste hindu põhjalikult uurida, alates pakkidest kaaluga 100 grammi ning lõpetades 100kilostega, on lõpptulemus üsna sarnane.

Eesti Posti juhatuse liige Aavo Kärmas ei ole nõus sellega, et Eesti Post on monopoolses seisundis. "Mis puudutab tavalisi pakke kuni 20 kg, siis see on seaduse määratluse järgi universaalne postiteenus ja neid pakke me peame kohale toimetama kõikjal Eestis, selle kohustuse täitjaks on riik valinud Eesti Posti. Meil on muidugi olemas ka kõige tihedam võrk selleks, mistõttu kasutavad meie teenuseid ka teised ettevõtted," rääkis Kärmas.

"Mis puudutab kullerteenust, siis see on vabaturu teenus ja osutame teenust seal, kus ise tahame ja õigeks peame," sõnas Kärmas.

Kärmase sõnul paneb hinnad paika turg. "Hinnad on juba langenud. Kullerteenuste konkurents on väga tihe ja turul on üsna huvitavaid hindu, millega me kaasa ei lähe," rääkis Kärmas, kelle sõnul pole letihindu eraklientidele korrigeeritud.

"Meil on olemas eraldi teenused nii äri- kui ka erakliendist saajale. Kui ärikliendi saab üheksast viieni oma kontorist kätte, siis erakliendi tabamine on tunduvalt raskem," selgitas Kärmas.

Eesti Posti kullerteenustes tehti muudatusi aasta alguses ELSi uuenduskuuri näol. Tava- ja postimüügipakkide puhul on uuenduseks, et kui siiamaani pidi klient pakile postkontorisse järele minema, siis edspidi viiakse see talle koju kätte.

"Kui klient saab täna teatise, peab ta meile teada andma, millal ta pakki vastu võtta saab. Aga liigume selles suunas, et lepime kliendiga ise aja kokku. See tähendab, et meil peab olemas olema kliendi kontaktnumber ning et peame tegema tihedamat koostööd partneritega. Teenuse hind jääb samaks, aga klient ei pea ise enam pakile järele tulema," rääkis Kärmas.

ASi Onshop juhataja Astrid Bachmanni sõnul sai SmartPOST alguse On24 enda meeskonnast. "Varem kasutasime Eesti Posti teenuseid, aga kuna me polnud pakutavaga rahul, hakkasime oma logistikavaldkonda välja arendama. Meie kaup - mööbel - on ju spetsiifiline," rääkis Bachmann.

"Kliendid on SmartPOSTi hästi vastu võtnud, see on mugav lahendus ja ka soodsam," rääkis Bachmann.

"Eesti Postil on muidugi eelis, neil on rada sisse tallatud ja mahud suured, aga piisavalt suure mahu puhul on võimalik hindades ka neile konkurentsi pakkuda."

SmartPOST alustas üle Eesti iseteeninduslike "postkontorite" ehk pakiautomaatide võrgu kaudu teenuse pakkumist.

Ostes kaupa postimüügikataloogidest või internetipoest, saab tellida kauba endale sobivasse SmartPOSTi pakiautomaati, mis on "iseteeninduslik postkontor". Pakiautomaadid on paigaldatud kaubanduskeskustesse üle Eesti.

OÜ SmartPOST juhatuse esimehe Indrek Oolupi hinnangul on SmartPOSTi teenus hästi käivitunud. "Kuna kasutame klientidega suhtlemisel lihtsamaid kommunikatsioonivahendeid, kui seda on paberteatis, saame ka rohkem tagasisidet. Kui algul ehk kardetakse teenuse keerukust, siis kliendid, kes on SmartPOSTi proovinud, ütlevad, et nad enam mingil juhul postkontorisse paki järele minna ei taha," rääkis Oolup.

"Meie pakiautomaadid asuvad kaubanduskeskustes, kuhu on hea ligipääs, kus on head parkimistingimused ning mis on õhtul kauem avatud kui postkontorid," rääkis Oolup. "Teenust on lihtne ja kiire kasutada, see võtab ainult sekundeid, ei pea järjekorras seisma nagu postkontoris."

Tagasiside baasil peavad kliendid SmartPOSTi olulisemateks plussideks mugavust ja kiirust. "Eks peame enda tutvustamiseks ja klientide leidmiseks turule tulnuna hoidma konkurentidest madalamat hinnataset. Kuna meie võrk on läbipaistvam, on see ka hõlpsasti võimalik," rääkis Oolup.

SmartPOSTi klientuuriks on peamiselt ettevõtted: postimüügifirmad ning internetikauplused, kes pakuvad alternatiivina Eesti Postile pakkide kojutoimetamist SmartPOSTi teenuseid kasutades. SmartPOSTi kaudu saab ka pakke saata. Selleks tuleb pakk viia kaubanduskeskuses asuvasse pakiautomaati ning jälgides ekraanil olevaid juhiseid, jätta pakk kappi. Kui pakk on jõudnud sihtkoha pakiautomaati, edastatakse paki saaja mobiiltelefonile SMS, milles sisalduva koodiga saab saaja paki kätte.

Tavaklientidele pakutakse võimalust pakke saata mõned kuud. "Eks tarbimisharjumusi on raske muuta. Eraisikute pakkide saatmine pole väga suure osakaaluga olnud, aga usume, et see kasvab," rääkis Oolup.

SmartPOSTi eeliseks on kasutamismugavus. Kõik võivad lugeda, kui lihtne on SmartPOSTiga pakki saata, aga kui ühe korra oled ära saatnud, siis alles saad aru, kui mugav see tegelikult on. Lisaks on teenus odav. Ja see on anonüümne.

Kui Eesti Postis oled saatelehe valesti täitnud, ikka vahel juhtub, siis pead teeindaja ülbet ja ebameeldivat suhtumist taluma. Pakiautomaadi juures võid aga tegutseda nii kaua kui vaja, keegi ei näe seda.

Ainsaks puuduseks on, et kuna paki vastuvõtja peab sellele ise järele minema, siis väga raskeid pakke sellega saata ei saa.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing