Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aastaaruanne on firma visiitkaart
Nii nagu igat inimest hinnatakse tema tegude järgi, mõõdetakse väga sageli ettevõtet tema tulemuste järgi. Uusi turge ja lahendusi otsivaid firmasid väärtustakse ning nende töö vili kajastub tihtipeale selgelt ja ilustamata aastaaruannete kasumi ja käibenumbrite real.
Seetõttu tekitas minus tõsist hämmingut näitleja Marko Matvere, kes oma 2008. aasta majandusaasta aruande lõpus nuhkivaid ajakirjanike vähisurmaga ähvardas... Isegi kui tegemist on kõigest Matvere musta huumoriga, annab see tungiva põhjuse, miks aruannetes "tuhnimine" veelkord lahti seletada.
Tallinna, Riia ja Vilniuse börs koostab iga aasta Baltic Market Awards konkursi, mille käigus valitakse välja börsifirma, millel on parimad investorsuhted ning mis on oma aruannetega enim vaeva näinud. Äripäeva börsitoimetus on sellele ettevõtmisele abiks olnud ja aidanud ettevõtteid hinnata.
Rahandusministeeriumi all tegutsev raamatupidamise toimkond on valinud aastaid Eesti Finantsaruandluse lipulaeva ehk Eesti ettevõtet, mis on oma aastaaruannet kõige paremini esitanud. Tegemist on nn ilukonkursiga, kus hinnatakse nii aruannete informatiivsust, lugejasõbralikkust kui ka vastavust raamatupidamistavale. Olen ka ise osalenud paaril aastal aruannete hindamiskomisjonis ja alati on sealt läbi jooksnud mõte, et aruannetega peab vaeva nägema, et lugeja selles ei pettuks.
Annab ju aruanne esmapildi ettevõtetest huvitatud äripartnerile, kliendile, pankurile jt. Lisaks usaldusväärsuse tõusule aitab korrektsus alati kaasa ka firma väärtusele. Võtkem aruande koostamist nagu võitjad. See on ettevõtja visiitkaart, mida ei tohiks olla häbi kellelegi näidata.