Kaubamaja käive kasvas poolaastaga 5,1%

13. juuli 2009, 16:57

Tallinna Kaubamaja kontserni esimese
poolaasta konsolideeritud auditeerimata käive oli 3,2 miljardit krooni, kasvades
aastaga 5,1% võrra.

Käibe kasvu peamiseks mõjutajaks majanduskriisi tingimustes on hoogsalt laienenud Selveri kett, mille käive ületas aastatagust tulemust viiendiku võrra, teatas ettevõte.

„Kõige olulisem sõnum esmaseid poolaastanumbreid hinnates on see, et Kaubamaja kontsern pole ühe koha peale tammuma jäänud, vaid liigub majanduskriisi kiuste edasi,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Loomulikult on tulnud plaane kohandada tingimustele vastavaks, kuid need muudatused pole üldpilti oluliselt kahjustanud – ettevõtte areng jätkub, mis lubab meie kõikides ärivaldkondades saavutada turu keskmisest näitajast paremaid tulemusi.“

Puusepp lisas, et arusaadavalt on tarbija praeguses olukorras hakanud käituma varasemast ratsionaalsemalt, otsides soodsat hinda ning paremaid pakkumisi – see toob kaupmeestele kaasa suure surve. „Tarbimise struktuur on samas meie kogemuse põhjal muutunud vähe. Kvaliteetsema ja kallima kauba müügi langus on võrreldav odavama kauba müügilangusega, kuid seda tänu suurematele allahindlustele,“ tõdes Puusepp.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite käive ulatus tänavu esimesel poolaastal 2,35 miljardi kroonini, mis on 21% enam kui mullu samal perioodil. Selveri keti käive müügipinna ruutmeetri kohta oli esimesel poolaastal 5400 krooni kuus, vähenedes aastataguse ajaga võrreldes 23% võrra. Jaanuarist juuni lõpuni sooritati Selveri kauplustes kokku 16,9 miljonit ostu, mis on samas 29% enam kui eelmise aasta samal perioodil.

Selveri keti müügiefektiivsusele avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduslangus, nii tarbija ostukorvis kui ka Selveri turunduskampaaniates suurenenud soodustoodete osakaal, uute kaupluste madalam müügiefektiivsus käivitusperioodil ning müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus 2008. aastal toimus müügipinna laiendus. Tänavu esimesel poolaastal avas Selver kaks uut kauplust Eestis – Narvas ja Tallinnas Kakumäel – ning neli uut kauplust Lätis. Kokku kasvas supermarketite ärisegmendi müügipind 2009. aasta esimesel poolaastal 7944 ruutmeetri võrra.

Kaubamajade poolaasta käive ulatus 583,3 miljoni kroonini, kahanedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 20%. Kaubamajade müügitulu vähenemist mõjutasid esimesel poolaastal renoveerimistööd mitmetes osakondades, teisalt mõjutas müügitulu teises kvartalis varasem allahindluste perioodi algus.

Kontserni kuuluva 34 jalatsikaupluse esimese poolaasta käive oli 79,8 miljonit krooni.

Autokaubanduse ärisegmendi poolaasta käive oli 147,7 miljonit krooni. Kuue kuuga müüdi 761 uut sõidukit, mis on 564 sõidukit vähem kui aasta varem samal perioodil. Teises kvartalis jätkus autoturu suur langus – autode esmaregistreerimine vähenes Eestis 66%, Lätis 77% ning Leedus 70%.

Tänavu märtsis avas kontsern kosmeetikakaupluste keti I.L.U. esimese kaupluse Pärnu Keskuses. Kaupluse esimese poolaasta käive oli 2,5 miljonit krooni. Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses ja Tartu Lõunakeskuses. Kauplus Kristiine Keskuses ning esimene kauplus Lätis on planeeritud avada 2010. aastal.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. October 2009, 11:59
Otsi:

Ava täpsem otsing