Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autorendifirmad kohanevad turuga ja teevad kassat
"Mida odavam, seda popim," iseloomustas sõidukite ja kaubikute väljarentimisega tegeleva Autorent OÜ omanik ja juhatuse liige Henri Ader nüüdse autokasutamise trendi ja edu võtit.
Teise võttena nimetas ta autode kasutamise võimalust terve Euroopa Liidu piires. Tõsi küll - veel ei saa masinat näiteks Berliini jätta nii, et keegi teine rentnik sellega Eesti suunas tulema hakkaks, auto tuleb ikka ise kodumaale tagasi tuua.
Sarnaselt reisilaevandusega on suvi ikkagi kassategemise aeg. Pigem hobi korras ja erinevalt konkurentidest mõned aastad vanemate masinatega opereeriva OÜ A. A. Autorent ja Autod juht Marek-Rando Keskküla nentis, et nüüd suvel ju ikkagi hinnad tõusevad. Sama tõdes ka Ader. Mõlema sõnutsi vahepeal kallinenud bensiin suurt rolli ei mängi. Erinevalt veokite ja tarbeautodega vedajatest, kes ägavad majandussurutisest tulenevate seisakute ja liisingute käes, tunnistavad sõiduautode rentijad hoopis igasuvist rendiplatside tühjust.
Alles jaanuaris tegevust alustanud Autorent OÜ pakub masinaid hinnavahemikus 300-600 krooni päev. Firma omanik näeb võimalikku hinnalanguse varianti alles sügisest, kuid ka siis puudutaks see pigem skaala alguspoolt - eks see langus saa Aderi kahtlustustel ilmselt ka tegelikkuseks. Kõrvu rendib firma välja ka kaubikuid Renault Master hinnaga 600 krooni päev.
"Nüüd polegi autoklassi, millel hinda langetada. Ma ei näe selleks põhjust," nentis Ideal OÜ ehk Avise autorendi juhatuse liige Andres Osula. Siiski peab ta võimalikuks äriklassi masinatel ja suurtel sõidukitel hinna langetamist, liiatigi on need masinad ju ärirahva puhkamise tõttu vähemas liikumises.
"Põhimõtteliselt on suviti taas platsil nullseis. Kui klient on broneerinud väikeauto, aga seda pole, siis saab ta asemele kallima väiksema hinnaga," kirjeldas ta olukorda. "Nüüd tuleb suvest võtta maksimum, talvel ollakse paindlikumad, niisamuti meiegi."
Hoolimata säravast suurelisest edujutust, tunnistas Osula, et rendifirmad, kelle sihiks on turistkliendid, tuleb sügisel ikkagi hakata hindu langetama. Äriklientidele suunatutel aga algab sügisel teine kasumi võtmise aeg. "Meil näiteks on eelkõige ärikliendid, seega sügisest hinnalangetamist ei tule ja nii maandamegi riske," eritles ta Avist teistest, pigem turistkliendile suunatutest.
Enamasti oma klientidele suunatud ettevõte pakub kliendile tänavalt vastavalt autoklassile hindu ligikaudu tuhat krooni päeva kohta. Optimaalseks rendihinna ja kasutusmugavuse vahekorraks pidas ta perioodi 5-7 päeva.
Veonduses levinud teemal kasutatud või uus masin, leidis Osula olevat parima masina endagi firma näitel ühe-kaheaastase. Erinevalt vedajatest on siinses sektoris just sellise vanusega masin, ka liisingumasin optimaalne - see on hinnalt sobivam ja kulumus veel nagu uuel.
Teisalt pidas Osula järgneva ühe-kahe aasta jooksul tõenäoliseks, et kohalikud rendifirmad kasutavad autosid pikemat aega.
Järgmiseks suveks prognoosis ta oma firmale hinnalangust 5-10 protsenti, väiksematele kohalikele tegijatele aga enam.