Postmarkide trükimahud on langenud

02. august 2009, 12:28

Postmarkide trükimahud on võrreldes
eelmiste aastatega küll langenud, kuid erinevate teemamarkide arv on püsinud
stabiilsena, teatas Eesti Post.

„Me ei ole eesmärgiks seadnud suurt markide üldarvu, vaid pigem kõige olulisemate teemade kajastamist ja kogujate seas populaarsete sarjade jätkamist. Samas ei saa ükski sari kesta igavesti, uuel aastal ilmub viimane mõisamark ning alustab ilmumist kunstimarkide sari," rääkis Eesti Postmargi juht Ain Muldmaa.

Ta lisas, et postmark pole pelgalt postimaksu tasumiseks, vaid vahend jäädvustamaks Eesti riigielu-, ajaloo-, kultuuri- ja muid tähtsündmusi. Eesti postmargid on hinnatud kogumisobjektid kõikjal maailmas.

Läbi aastate on filatelistide hulgas populaarseteks teemadeks olnud tuletornid, floora, fauna, jõulud ning EUROPA-sari. Tuletorne kujutatakse tänapäevases väljanägemises, markide ilmumine on seotud valmimise aastapäevadega. Postmarkide kujunduses on kasutatud lihtsustatud navigatsioonikaarti, mille kujutis pärineb Teise maailmasõja eelselt merekaardilt – säilitatud on viimase tonaalsus, tingmärkide süsteem ja kohanimede transkriptsioon. Eriti väärtuslikuks peavad kogujad asjaolu, et postmarkidele on kantud ka tuletornide koordinaadid. Sari sai alguse juba 1995. aastal.

2009. aastal annab Eesti Post välja 19 erineva teemaga postmarki. Postmarkide kavandamise ja väljaandmise töömahukuse on alustatud juba 2011. aasta postmarkide emissiooniplaani ettevalmistusi, 2010. aasta plaan on põhimõtteliselt koos.

Sel aastal ilmunud postmarkidest väärib esiletoomist ülemaailmse projekti raames emiteeritud margiplokk „Polaaralade ja jääliustike kaitsmine” ning Eesti Rahva Muusemi 100. juubelile pühendatud mark. 2009. aasta juuli lõpu seisuga on trükitud 1,46 miljonit marki.

Euroopa postiadministratsioone ühendava organisatsiooni PostEurop egiidi all välja antava populaarse EUROPA postmarkide sarja selle aasta teemaks oli astronoomia ning traditsiooniliselt valitakse ka ilusaim mark, seekord organisatsiooni aastakoosolekul Bledis Sloveenias 8. oktoobril. Eesti on esitanud konkursile ka oma margi, hääletada saab 8. augustini aadressil www.posteurop.org.

Isekujundatud marke trükiti eelmisel aastal ligikaudu 100 000. Minu Mark raames vormistatud marke kasutatakse valdavalt ettevõtte tuntuse tõstmiseks, klientide või partnerite üllatamiseks, samuti sünnipäevaks ja igapäevaseks kirjavahetuseks. Lisaks fotole on ärikliendid markidele lisanud ka olulist ettevõttega seotud informatsiooni nagu veebiaadress, ettevõtte nimi vms.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. August 2009, 12:28
Otsi:

Ava täpsem otsing