Telefonijuristide arv kasvas plahvatuslikult

09. august 2009, 13:19

Esimesena Eestis telefoninõustamist pakkuma
hakanud ja äärmiselt nõutuks osutunud Eesti Õigusbüroo juristide arv kasvas
juuli keskpaigaks rohkem kui 30ni.

Sel kevadel tõmbas Eesti Õigusbüroo tähelepanu Tallinna ühistranspordi peatustesse välja pandud suurte plakatitega, kus lubas telefoni teel õigusabi anda 24 tundi ööpäevas. Kõne hind oli muidugi üsna soolane - 25 krooni minut. Telefonikonsultatsioon oli nii ennekuulmatu, et advokaadid vangutasid päid ja arvasid, et kes see ikka telefoni teel õigusnõu tahab. Võta aga näpust! Peagi kostis ka vihaseid hääli: soovijaid oli isegi nii palju, et juunis ei saanud pooled helistajad liinile.

Eesti Õigusbüroo peajurist Tõnu Tuppits tunnistas Äripäevale, et firma oli sunnitud algset 10 juristist koosnenud töötajaskonda kiiresti suurendama, kuna käivitamisel ei osatud nii suurt nõudlust ette näha.

"Käivitasime 10 konsultandiga, praegusel ajal tegutseb üle 30 juristi ning nn kuulutus ei aegu, ehk oleme jätkuvalt huvitatud pädevatest juristidest, kellele tegevust pakkuda, sõltumata juristide asukohast või ajalisest võimalusest õigusabi anda," rääkis Tuppits.

Algul vaid 24 tundi ööpäevas telefoninõu lubanud büroo jagab nüüd nõuandeid ka veebi vahendusel, aidates vajadusel dokumente koostada ning klient saab telefonijuriste ka end esindama tellida.

Selline efektiivne ja soodne lahendus on Eestis kahtlemata uudne, tõdes Tuppits. "Sellisele teenusele nõudluse prognoosimine on keeruline ja eeldab paljude muutujate arvestamist. Nõudlus teenuse järele on praegusel ajal episoodiline ja nõuab paljude erineval alal tugevate juristide üheaegset kaasamist, samal ajal esineb perioode, kus pöördujate aktiivsus on väiksem," selgitas ta.

Tuppitsa sõnul ei saa klientide pöördumistele ühist nimetajat anda. "Uute õigusaktide kehtestamine ja nendest rääkimine avalikus meedias mõjutab kindlasti pöördumiste sisu, olgu selleks siis tööõiguse valdkond, majanduslangusest tingitud laenuprobleemid, makseraskused või äriõiguse muudatused käibemaksu rakendamisel," lausus peajurist.

Äripäev uuris samas, kui palju mõjutab telefonijuristide populaarsust fakt, et advokaadibüroode teenused on tavainimeste jaoks liiga kallid ja isegi kättesaamatud. "Advokaadibüroode teenuste kallidus on kindlasti piirkonniti erinev, küll aga valitseb inimeste hulgas advokaadi poole pöördumisel teatav aupaklikkus mis veenab, et advokaadibüroosse minnakse ainult tõelise vajaduse korral," vastas Tuppits.

Pärast Eesti Õigusbüroo käivitamist võtsid meedias mitmel korral sõna tuntud advokaadid, kes ütlesid, et telefonitsi ei tohiks juriidilist nõu anda, kuna tõhus õigusabi põhineb dokumentidel. Ühtlasi avaldati kahtlust, kas firma tohib õigusabi pakkuda nii, et tarbija ei tea, kes talle täpselt nõu annab. Eesti Õigusbüroo kodulehel pole juristide nimesid näidatud.

Tuppits märkis, et on kahtlustega kursis, kuid firma on suutnud hoida õigusabiteenuse operatiivse ja kergesti kättesaadavana. Pöördumistele vastav konsultant tutvustab ennast nimepidi, jättes samas kliendile võimaluse anonüümseks jääda kui ta seda soovib. Seejuures antakse õigusabi valdkonnapõhiselt, mis tähendab, et kliendi probleeme lahendab oma ala asjatundja.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. August 2009, 18:19
Otsi:

Ava täpsem otsing