Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Finnair ja SAS vanade mallide kammitsais

    "Loodan, et Soomele ja soomlastele oluline firma jääb ellu. Minu otsus amet maha panna on äärmuslik appihüüd kursimuutuseks," ütles Hienonen.
    Finnair avalikustas reedel oodatust kehvemad teise kvartali tulemused. Firma sai 26,1 miljonit eurot (408 miljonit krooni) kahjumit võrreldes läinud aasta sama perioodi 13 miljoni euro suuruse kasumiga. Käive kahanes ligi 22 protsenti, 427 miljonile eurole ning firma ootuste järgi lõpeb aasta "punases".
    Samal päeval teatas ka Rootsi lennukompanii SAS, et juulis kukkus nende reisijate arv läinud aastaga võrreldes 14,1 protsenti. SAS avaldab teise kvartali tulemuse sel kolmapäeval.
    Nagu prognoosib Taani Sydbanki lennundusanalüütik Jacob Pedersen - ilus lugemine see pole. Analüütiku sõnul küünib SASi puhaskahjum teises kvartalis 1,1 miljardile Rootsi kroonile (1,65 miljardit Eesti krooni) võrreldes läinud aasta 411 miljoni krooni suuruse kahjumiga.
    SASiga sarnased hädad - reisijate arvu vähenemine ja sisemised probleemid ametiühingutega - annavad järjest teravamalt tunda ka Finnairis.
    "Paljud struktuurid ning ka firma kultuur on kujunenud täiesti teistsugustes oludes," ütles Hienonen, pidades silmas häid aegu, mil rahvuslikud lipukandjad ei pidanud konkurentsi pärast muret tundma. "Nendega me praeguses konkurentsisituatsioonis enam toime ei tule, kuid muudatuste tegemine on osutunud äärmiselt keeruliseks. Mõned personaliorganisatsioonid pole ilmutanud mingit soovi kohaneda," rääkis Hienonen. Muu hulgas jäi katki Finnairi paari aasta tagune plaan võtta 500 stjuuardessi praeguseks tegevuse lõpetanud Eesti tütarfirma palgale.
    Finnair on käivitanud kokkuhoiukava, millega loodab aastas säästa 200 miljonit eurot (3,1 miljardit krooni). 120 miljonit sellest peab tulema personalikulude arvel. Firma seitsmest ametiühingust oli reedese seisuga palgakokkulepe saavutatud vaid tehnilise teeninduse ala töötajatega.
    Hienoneni sõnul on kogu lennundus kõigi aegade sügavaimas kriisis, mis ei ole ajutine ja millega ka Finnairil tuleb kohaneda. Viimasest sõltub, milline ja kui suur lennufirma Finnair tulevikus on ning kui hea on tulevikus soomlaste lennuühendus muu maailmaga.
    Et Hienonen ise käega lõi, teeb analüütikutele muret. "Tal oli tahtmist ja tarmu firmat õiges suunas arendada," kommenteeris Soome meedias lennundusala analüütik Jaako Tyrvainen. "Kui juba Hienonen firma struktuuri muuta ei suutnud, siis ma ei tea, kes seda suudaks," lisas ta.
    Nelja ametis oldud aasta jooksul viis Hienonen ellu strateegiat, mille keskmes oli reisijate koondamine Euroopast Helsingisse, et nad sealt Finnairiga Aasiasse lennutada. Firmas käivitatud kokkuhoiukava raames lõpetati 2008. aastal ka Finnairi Eesti tütarfirma Aero Airlines tegevus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.