Netscape'i tegija on uue brauseri arendamise taga

14. august 2009, 21:00

Kunagise turuvalitseja Netscape loonud Marc
Andreessen on algusfaasis brauseri RockMelt taga. Brauseri arendajatel paistab
olevat ilmne soov seostada seda tarkvara miljonite Facebooki
kasutajatega.

Praegune silmapaistev Silicon Valley investor Andreessen tahaks ilmselt tagasi teha kunagist kaotust Microsofti Internet Explorerile, mis Netscape Navigatori ajalukku viis, kirjutas täna International Herald Tribune.

Mitu RockMelti kaasatud inimest on olnud tema lähedased kaastöötajad erinevates projektides. „Meil on tõesti hea tiim kokku pandud,“ ütles Andreessen sel suvel antud intervjuus ja hetk hiljem ilmselt kahetses öeldut lausudes, et pole valmis ettevõtte asjadest üldse rääkima. Siiski märkis ta, et uus brauser peaks olema olema uudne. Enamus teisi veebilehitsejaid pole interneti arenguga kaasas käinud – kunagise staatiliste lehekülgede võrgu asemele on tulnud mitmetahuliste veebisaitide ja lisade võrk.

Teised RockMelti arendajad jäid sarnaselt kidakeelseks, kuna väga varajase arenguetapi tõttu poleks asjast rääkimine praegu kasulik.

Peale Netscape'i löömist hõivas Internet Explorer (IE) üle 90% brauseriturust ja teised võimalikud arendajad kaotasid huvi. Nüüd on olukord muutunud. Mitu konkurenti on alandanud Microsofti turuosa 68 protsendile. „Arvutiga eraldatuses töötamise päevad on üldiselt minevikku läinud. Kuna veeb on meie tegemistes saanud niivõrd keskseks ja brauser on tehnoloogia, mis vahendab meie suhtlust võrguga, on selle toimimine tõeliselt oluline. Ruumi innovatsiooniks on väga palju,“ rääkis Mozilla juht John Lilly.

Algselt RockMelti kodulehel olnud Facebooki viide kadus sealt peale seda, kui reporter selle vastu huvi ilmutas. Seal seisis nimelt, et RockMelti saab facebooki IDga sisse logida ning muid viiteid kasule, mida Facebooki kasutaja uuest brauserist saaks. Facebooki ametlik esindaja teatas seose puudumisest arendatava brauseriga. Andreessen töötab ka ise Facebooki heaks.

Uue brauseriga turule tulles on põhimure küllaldase leviku saavutamine, mis mõnelgi üritajal on ebaõnnestunud. „Kui suudad panna miljonid Facebooki kasutajad arvama, et see on parem viis selle tegemiseks, mida nad Facebookis teevad, oleks see võimalus, mida tuleb ära kasutada,“ kommenteeris Harvard Business Schooli professor David B. Yoffie.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. August 2009, 21:00
Otsi:

Ava täpsem otsing