Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laoteenuse tarbija arvestab hinnalangusega

    IK Speditor Groupi laojuhataja Taavi Toomväli sõnul on kliendid need, kes hindu dikteerivad.
    "Transport, ladustamine ja laadimine on peamised teenused. Eks igale kliendile tuleb individuaalselt läheneda ja suurklientide puhul on võimalik mahtude muutudes paindlikum olla," rääkis ta ning kinnitas, et hinnalangus võib kohati olla isegi 30-40 protsenti.
    Toomväli kinnistas, et kliente on ettevõte viimastel aegadel pigem juurde võitnud, teenust tulevad küsima need, kellel oma lao pidamine enam ära ei tasu.
    "Turul on olukord praegu äraootav. Inimesed on tööl ja autod vajavad kütust ning teenusepakkumise hinnataset peab ju hoidma, et tegevus toimiks. Meeskonna efektiivsus on siin võtmesõna ja iga inimene peab praeguses olukorras aru saama, et raha liigub turul vähem," sõnas ta.
    Via 3L juhatuse liige Elmer Maas tunnistas, et kliendid arvestavad sellega, et laoteenuse pakkuja korrigeerib töötajate palka ning alandab ka tööjõumahukate teenuste, nagu näiteks komplekteerimise hinda.
    "Kliendid on väga nõudlikud ja igaühel on oma argumendid, et hinda alla tingida. Suuremate mahtude puhul on võimalik hindu alandada, rendihinnad on läinud alla neil, kellel pole pikaajalisi siduvaid lepinguid," rääkis ta.
    Maasi sõnul on nii mõnedki logistikud oma lao maha müünud ja läinud ise pikaajalise lepinguga rentnikuks.
    "Neil võib tõesti praegu keeruline olukord olla. Tühja pinda turul ikka on, aga meil on kõik täis," lisas ta kergendatult. Via 3L klientide hulka kuuluvad kodukeemiatootja Henkel ja Mastersfood.
    "Sel aastal pankrotistus suur hulgimüüja Coverland ja nende portfellist tuli suur osa meile. Turul liikumist ikka on ja mõni klient on ka lahkunud. Näiteks kasutab Statoil nüüd Smarteni teenuseid," rääkis Maas. Toidu- ja esmatarbekaupade vallas ongi turul vaid kaks suuremat pakkujat - Smarten ja Via3L.
    Maasi hinnangul on kaubavoogude kahanedes löögi all just väiksemad firmad.
    "Kulud lähevad neil kindlasti üles ja suhteline kulu tõuseb," nentis ta. Via 3L pole küll töötajate hulka vähendanud, ent kuna kliente on juurde tulnud, tuleb olemasoleval personalil teenindada rohkem kliente.
    "Õnneks on kütuse hind aastatagusega võrreldes soodne ja kui kellelgi üldse on stabiilne seis, siis on see just toidu- ja esmatarbekaupadele logistikateenuste pakkujatel. Halvimas olukorras on elektroonika ja ehitusmaterjalide vedajatel, seal on mahud kahanenud," selgitas Maas.
    ASi Smarten Logistics juhatuse liige ja tegevjuht Mait Miller tõi esimese poolaasta märksõnadena logistikaturul välja hinnakonkurentsi teravnemise ja klientidepoolse hinnasurve, mis on tõsisem kui eelnevatel aastatel.
    "Usun, et tööjõuturul valitsev seis on aidanud teenuse kvaliteedi kasvule kaasa ehk kui ühelt poolt oleme hinnasõja tõttu tulusid kaotanud, siis teisalt on see meile pühendunud ja motiveeritumate töötajate kaudu tagasi tulnud," kommenteeris Miller.
    Edaspidist olukorda on Milleri sõnul keeruline kommenteerida. "Smarten sõltub eelkõige toidu- ja esmatarbekaupade tarbimisest ja see on asi, mida me mõjutada ei saa," märkis ta.
    Kliendi jaoks, kellel on mõistlik partner, on tegemist hea ajaga. Läbirääkimised teenuste hinna osas toimuvad lepingujärgselt igal aastal ning hind viiakse vastavusse turusituatsiooniga. Nii meil kui ka pakkujal on vaja ellu jääda. Teenuse täpset langusprotsenti on keeruline välja tuua, kuna see koosneb erinevatest osistest. Üks asi on ühe tüki käsitlemise hind, aga lisaks sellele on ka püsitasu, näiteks kauba ladustamise eest. Tervikuna võib rääkida paarikümne protsendi suurusest langusest. Püsikulude pealt, mille hulka kuuluvad elekter, soojus, rent, on raskem alla saada, küll aga käitlemise eest.
    Me kasutame rohkem teenuseid kui tavakasutajad: markeerimine, hinnad, turvaelemendid, kvaliteedikontroll, igapäevased müügitarned, ümberhindamised. Konkureerivaid pakkumisi on tehtud vaid ladustamisteenusele. Kuna 99% Eesti turust on alustega ladustajad, millest meile ei piisa, siis konkurentsi praktiliselt pole.
    Kaubamajale vajalikke teenuseid pakuvad vaid Itella, Smarten ja Logistika Pluss, aga et liikumine ühest laost teise on väga suur kulu, siis seda naljalt ette ei võeta.
    Ainult hinna otsimine ei olegi primaarne. Jaekaubanduses on hooajad ning teenusepakkuja väärtus oleneb võimekusest opereerida kõrgajal (5 kuud aastas), kui mahud on 10 korda suuremad. Me hindame optimaalset tulemust ja hinna kõrval on tähtis teenusepakkuja kogemus.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.