Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Laoteenuse tarbija arvestab hinnalangusega

Tea Taruste 18. august 2009, 00:00

IK Speditor Groupi laojuhataja Taavi Toomväli sõnul on kliendid need, kes hindu dikteerivad.

"Transport, ladustamine ja laadimine on peamised teenused. Eks igale kliendile tuleb individuaalselt läheneda ja suurklientide puhul on võimalik mahtude muutudes paindlikum olla," rääkis ta ning kinnitas, et hinnalangus võib kohati olla isegi 30-40 protsenti.

Toomväli kinnistas, et kliente on ettevõte viimastel aegadel pigem juurde võitnud, teenust tulevad küsima need, kellel oma lao pidamine enam ära ei tasu.

"Turul on olukord praegu äraootav. Inimesed on tööl ja autod vajavad kütust ning teenusepakkumise hinnataset peab ju hoidma, et tegevus toimiks. Meeskonna efektiivsus on siin võtmesõna ja iga inimene peab praeguses olukorras aru saama, et raha liigub turul vähem," sõnas ta.

Via 3L juhatuse liige Elmer Maas tunnistas, et kliendid arvestavad sellega, et laoteenuse pakkuja korrigeerib töötajate palka ning alandab ka tööjõumahukate teenuste, nagu näiteks komplekteerimise hinda.

"Kliendid on väga nõudlikud ja igaühel on oma argumendid, et hinda alla tingida. Suuremate mahtude puhul on võimalik hindu alandada, rendihinnad on läinud alla neil, kellel pole pikaajalisi siduvaid lepinguid," rääkis ta.

Maasi sõnul on nii mõnedki logistikud oma lao maha müünud ja läinud ise pikaajalise lepinguga rentnikuks.

"Neil võib tõesti praegu keeruline olukord olla. Tühja pinda turul ikka on, aga meil on kõik täis," lisas ta kergendatult. Via 3L klientide hulka kuuluvad kodukeemiatootja Henkel ja Mastersfood.

"Sel aastal pankrotistus suur hulgimüüja Coverland ja nende portfellist tuli suur osa meile. Turul liikumist ikka on ja mõni klient on ka lahkunud. Näiteks kasutab Statoil nüüd Smarteni teenuseid," rääkis Maas. Toidu- ja esmatarbekaupade vallas ongi turul vaid kaks suuremat pakkujat - Smarten ja Via3L.

Maasi hinnangul on kaubavoogude kahanedes löögi all just väiksemad firmad.

"Kulud lähevad neil kindlasti üles ja suhteline kulu tõuseb," nentis ta. Via 3L pole küll töötajate hulka vähendanud, ent kuna kliente on juurde tulnud, tuleb olemasoleval personalil teenindada rohkem kliente.

"Õnneks on kütuse hind aastatagusega võrreldes soodne ja kui kellelgi üldse on stabiilne seis, siis on see just toidu- ja esmatarbekaupadele logistikateenuste pakkujatel. Halvimas olukorras on elektroonika ja ehitusmaterjalide vedajatel, seal on mahud kahanenud," selgitas Maas.

ASi Smarten Logistics juhatuse liige ja tegevjuht Mait Miller tõi esimese poolaasta märksõnadena logistikaturul välja hinnakonkurentsi teravnemise ja klientidepoolse hinnasurve, mis on tõsisem kui eelnevatel aastatel.

"Usun, et tööjõuturul valitsev seis on aidanud teenuse kvaliteedi kasvule kaasa ehk kui ühelt poolt oleme hinnasõja tõttu tulusid kaotanud, siis teisalt on see meile pühendunud ja motiveeritumate töötajate kaudu tagasi tulnud," kommenteeris Miller.

Edaspidist olukorda on Milleri sõnul keeruline kommenteerida. "Smarten sõltub eelkõige toidu- ja esmatarbekaupade tarbimisest ja see on asi, mida me mõjutada ei saa," märkis ta.

Kliendi jaoks, kellel on mõistlik partner, on tegemist hea ajaga. Läbirääkimised teenuste hinna osas toimuvad lepingujärgselt igal aastal ning hind viiakse vastavusse turusituatsiooniga. Nii meil kui ka pakkujal on vaja ellu jääda. Teenuse täpset langusprotsenti on keeruline välja tuua, kuna see koosneb erinevatest osistest. Üks asi on ühe tüki käsitlemise hind, aga lisaks sellele on ka püsitasu, näiteks kauba ladustamise eest. Tervikuna võib rääkida paarikümne protsendi suurusest langusest. Püsikulude pealt, mille hulka kuuluvad elekter, soojus, rent, on raskem alla saada, küll aga käitlemise eest.

Me kasutame rohkem teenuseid kui tavakasutajad: markeerimine, hinnad, turvaelemendid, kvaliteedikontroll, igapäevased müügitarned, ümberhindamised. Konkureerivaid pakkumisi on tehtud vaid ladustamisteenusele. Kuna 99% Eesti turust on alustega ladustajad, millest meile ei piisa, siis konkurentsi praktiliselt pole.

Kaubamajale vajalikke teenuseid pakuvad vaid Itella, Smarten ja Logistika Pluss, aga et liikumine ühest laost teise on väga suur kulu, siis seda naljalt ette ei võeta.

Ainult hinna otsimine ei olegi primaarne. Jaekaubanduses on hooajad ning teenusepakkuja väärtus oleneb võimekusest opereerida kõrgajal (5 kuud aastas), kui mahud on 10 korda suuremad. Me hindame optimaalset tulemust ja hinna kõrval on tähtis teenusepakkuja kogemus.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:11
Otsi:

Ava täpsem otsing