Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saabi tehingus on veel lahtiseid otsi
Määrava tähtsusega on tehingu jaoks Rootsi riigi garantii Euroopa Investeerimispangast taotletud 600 miljoni dollari suurusele laenule, mida pank arutab 22. septembril.
Samuti peab lisaraha välja käima Koenigsegg. Puudu on kolm miljardit Rootsi krooni, ütles Rootsi majanduslehele Dagens Industri Koenigseggi nõukogu esimees Augie K. Fabela.
Normaalsel ajal ei tekitaks sellise summa hankimine probleeme - selle saaks laenata pangast. Eile tunnistas aga ka Rootsi üks tuntumaid riskikapitaliste Christer Gardell, et ei kujuta ette, kust need kolm miljardit praegusel ajal võetakse. "Autotööstus on raske majandusharu ning Saab on kahjumis olnud pea 20 aastat," ütles ta.
GM ja Koenigsegg loodavad tehingu siiski lähikuudel lõplikult lukku lüüa. Osapoolte vahel allkirjastatud leping on oluline samm potentsiaalse tehingu suunas, ütles eile GM Europe president Carl-Peter Forster pressiteate vahendusel.
Kokkuleppe järgi ostab Koenigsegg Group 100 protsenti Saab Automobile AB aktsiatest ning GM jätkab üleminekuperioodil Saabi toetamist - teatud aja jooksul jagatakse nii tehnoloogiat kui ka teenuseid. Kauba peale saavad Saabi uued omanikud GMis välja arendatud uued Saabi mudelid, mis on arenduse lõppfaasis.
Viimastel nädalatel on Rootsi meedias spekuleeritud, et Saabi ostmiseks kokku pandud konsortsium on kärisemas ning tehing ähvardab läbi kukkuda. Eile ütles Koenigsegg Groupi tegevjuht Christian von Koenigsegg tulevikuplaane visandades, et uued omanikud tahavad Saabi Rootsi pärandile uue elu sisse puhuda ning teha sellest elujõulise ja innovaatilise firma, mille autodega sõitmine on puhas lõbu.
Saabi tegevjuhi Jan Åke Jonsssoni sõnul tahab firma uue Saab 9-3X mudeli tootmisega alustada juba sel kuul.
GMile lõppeks Saabi müügiga pea 20 aastat väldanud õnnetu saaga, kus Rootsi mark on emafirmale valdavalt kahjumit toonud.
Jan Åke Jonssson märkis, et eilne kinnitus tehingu toimumisele on oluline samm Rootsi autotootja tuleviku kindlustamisel, mis ühtlasi tagaks töökohtade säilimise Rootsi tehases.