Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KUIDAS kirjutada löövat pressiteadet?
Pressiteate rusikareeglid ei erine kauaaegse ajakirjaniku, meediakoolitaja ja Tallinn 2011 kommunikatsioonijuhi Andri Maimetsa sõnul traditsioonilisest uudisajakirjandusest.
"Iga sõnumi edastaja peab lisaks soovitud sõnumi kommunikeerimisele hetkeks mõtlema kui ajakirjanik, kaudselt aga kui lehelugeja, raadiokuulaja või televaataja," rääkis Maimets. "See tähendab, et ka pressiteade tuleb üles ehitada kui uudislugu, mis alustab olulisimast ning järgib reeglit "mida lihtsam ja konkreetsem, seda mõistetavam"."
Uudislikkusest soovitab kinni hakata ka TNT Express Worldwide Eesti ASi marketingi ja suhtekorralduse koordinaator Anton Juurik. "Tegelik uudsus, olulisus lugejale ja päevakajalisus teevad tekstist uudise ja uudisest kaaneloo," lisas Juurik.
Ann Asser kommunikatsioonibüroost Alfa Omega Communications soovitab sõnumi sisus spetsiifilisi ning keerulisi termineid võimalusel vältida, need sobivad erialaajakirjandusse.
Lisaks teate sisule sõltub sõnumi jõudmine auditooriumini ka ajastusest. "Paljude teadete puhul seda kontrollida ei saa, aga kui saab, siis pole suurt mõtet saata keskmise olulisusega teadet valimiste, olümpiamängude, sõja jms sündmuse ajal," soovitas Juurik.