Saaremaa tiigikaevajad pakuvad kõlvatut konkurentsi

22. august 2009, 10:36

Pärnumaal registreeritud ettevõte ValiceCar
OÜ on seaduse ebamäärasust ära kasutades tekitanud kõlvatu konkurentsi Euroopa
Liidu rahastatavatel ehitusobjektidel Saare maakonnas.

ValiceCar tarnib alltöövõtjana Kärla valla vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitusele ning Kuivastu sadama laiendustöödele täitepinnast, mida keskkonnaamet lubab kasutada vaid Kaarma dolomiidikarjääri korrastustöödel, kirjutas Oma Saar.

Kaevandatav materjal pärineb Järise küla Järvemetsa kinnistult, kuhu kinnistu omanik OÜ Hannahelena sai sel suvel keskkonnaametilt loa rajada kaks tehisveekogu (6700 m2 ja 3729 m2), kust kaevatakse ühtekokku välja 30 000 m3 täitepinnast.

Ehkki väljakaevatud pinnase võõrandamise loa taotlemisel lubas kinnistu omanik kasutada seda materjali Kaarma dolomiidikarjääri korrastustöödel, hakkas Järise tiikide materjal tegelikult rändama AS-i WaterSer tellimusel maakondliku torustikuprojekti trassitöödele ja Kuivastu sadama laiendustöödele, kus toimetab odavate ehitushindadega tuntuks saanud AS Facio.

Kaevatud materjali müümisest ehitusobjektidele loa taotlemisel juttu ei olnud.

Saaremaa killustikutootja AS-i Level juht Toomas Matt ütles Oma Saarele, et taoliste tiigikaevamisskeemide kasutamine muudab seaduslike karjääride rajamisega seotud kulu ja vaeva suhteliselt mõttetuks. Ametliku karjääri avamiseks kuluv protseduur ja uuringud võtavad reeglina aega vähemalt kolm aastat ning eeldab firmalt koolitatud personali. Sellele lisanduvad erinevad tasud ja kulud, mis on seotud maavaramüügiga ning karjääri käigushoidmise ja rekultiveerimisega.

Kärla trassitööde peatöövõtja AS-i Water-Ser projektijuht Avo Vapper tõdes, et ValiceCari tarnitud materjal on sertifitseeritud ja igati kõlbulik, materjali päritolu pole trassiehitaja aga uurinud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. August 2009, 10:36
Otsi:

Ava täpsem otsing