Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mis saab hindadest pärast kriisi?

    Balteco ei ole läinud hindade massilise langetamise teed, vältides meedias ja mujal massiliste allahindluste reklaamimist. "Oleme hoidnud kaubamärgi lojaalsust ja teeme pigem klientidele personaalseid pakkumisi. Müüme ju luksus- ja kestvuskaupu - vanne ja massaaživanne, mille kvaliteet pole langenud," kommenteeris Balteco käitumist praegusel soodushindadega üleujutatud turul ASi Balteo turundusjuht Merje Sein.
    "Eks tarbijad muidugi ootavad soodsamat hinda. Ka ise poodi minnes ootad soodsamat hinda, eriti kallimate kaupade puhul. See teeb tuju ostes justkui paremaks," rääkis Sein.
    Balteco sõltub pea 20 riigi eksportturust, mis hajutab riske. "Tootmisettevõte ei saa loota ainult Eesti turule. Näiteks Soome turg on üsna aktiivne, samuti Vene ja Ukraina turg. Balti riikides on langus olnud kõige suurem, koduturg on langenud ligi 40%," rääkis Sein.
    Ettevõtted on jagunenud kahte leeri: need, kes püsivad sooduskampaaniate näol, ning teised, kes avalikult sooduskampaaniaid ei tee, tehes pakkumisi personaalselt.
    "Eks see on ettevõtte strateegiline otsus. Pole võimalik, et annad toote soodsalt ära ja samas rõhutad, et toode on kvaliteetne. Kes tahab kaubamärki imagoloogiliselt kõrgel hoida, siis pidevad soodushinnad seda ei toeta," rääkis Sein.
    "Hiljem taas hinda tõsta, seda eriti kestvus- ja luksuskaupade puhul, on väga raske. Näiteks autosalongidel on praegu raske klienti salongi meelitada, nii et pakutakse uusi mudeleid väga soodsa hinnaga. Aga kuidas neid plaanitakse hiljem kallimalt müüa?" kahtleb Sein taolise strateegia tulemuslikkuses.
    Volvo ja Fordi autosid ning tarbesõidukeid müüva ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu sõnab, et autoturunduses on praegu vilkuva kollase tule aeg. Kui enne kriisi oli autoreklaam surutud kindlatesse raamidesse, siis praegu teeb suur osa autotootjatest ja edasimüüjatest asju, mis paar aastat tagasi poleks kõne alla tulnud.
    "Margid, mille puhul muidu soodupakkumisi ei tehtud, teevad seda nüüd väga agaralt. Reklaamis rõhutakse eelkõige hinnale ja tagaplaanile on jäänud brändi põhiväärtused ning automargi kuvand. Laojääk on vaja maha müüa ja teha seda kiiremini kui veel suuremas hädas olev konkurent, kes on sunnitud tulema turule veelgi soodsama pakkumisega," kirjeldas Lillipuu praegust olukorda.
    Kuigi nüüd on tänu autotootjate toele võimalik osta autosid odavamalt kui kunagi varem, rõhutab Lillipuu, et ei tasu arvata, justkui oleks 400 000kroonist autot 100 000 krooni võrra odavamalt ostes tegu müüja brutokasumiga.
    "On selge, et kui laojäägid on tühjaks müüdud, sama hinnaga edasi müüa ei ole võimalik. Tarbijad peavad lihtsalt harjuma, et pärast kriisi selliseid soodustusi ei ole, või siis ootama uut kriisi," sõnas Lillipuu.
    Pärast kriisi väheneb tööpuudus, suurenevad sissetulekud ja võimalik on ka laene-liisinguid saada, nii et maksejõud ju kasvab, leiab Lillipuu. "Ning inimese mälu on lühike, räägitakse ka haugi mälust, seda eriti poliitikute lubaduste puhul."
    "Allahindlusi on juba üsna pikalt kasutatud, nii et turundajad peavad hakkama mõtlema sellele, kuidas muudmoodi eristuda. -30, -50 ja -70 ei tõmba enam eriti," sõnas ASi Rimi Eesti Food turundusjuht Evelin Mägioja.
    "Samas on õige see, et kliendid ootavad enam allahindlusi ega taha ilma nendeta osta," sõnas Mägioja, kelle sõnul on kampaaniatoodete ostmine eelmise aastaga võrreldes kahekordistunud.
    "Trend, mis enne majanduslanguse algust hoogu kogus - mahe- ja keskkonnasäästlike toodete eelistamine - ei ole ka nüüd kadunud," rääkis Mägioja. Kui majandus paraneb ja on aeg hakata hinda tõstma, tulevad tõenäoliselt turule lihtsalt uued tooted, arvab Mägioja. "On ju olemas disainerrõivad, millel pole kunagi soodushindu, aga on olemas oma klientuur. Turule tuuakse kas uus tootesari või kollektsioon."
    Mägioja toob näite, et ka praegu on Rimis müügil nii Hispaania tomatid kui ka kallimad Eesti mahetomatid ning ka viimaseid ostetakse. Kõik kliendid ei vali ainult hinna järgi.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.