Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leiburi tõi edule põhjalik arendustöö ja kogemused
AS Leiburi tegevdirektori kohusetäitja Olli Johanssoni sõnul on Leiburi edu pikaaegse arendustöö tulemus. "Leiburis on üles ehitatud väga hästi läbi mõeldud efektiivne ja suures osas automatiseeritud tootmine," selgitab ta. Viimase kümne aasta jooksul on Leiburi kaasajastamisesse investeeritud ligi 300 miljonit krooni." Johanssoni sõnul on oluline tegur Leiburi heades majandustulemustes ka see, et Leibur on suutnud nelja aastaga kasvatada oma ekspordikäibe nullist 70 miljoni kroonini.
Johansson kinnitab, et raske majandusolukord loomulikult mõjutab ka Leiburi majandustulemusi, aga tagasiminek algas siiski eelmise aasta lõpukuudel ja on süvenenud käesoleval aastal. "Ehk eelmise aasta numbrites ei ole raske majandusolukorra mõju veel nii palju näha," usub ta. "Sellel aastal on väga keeruline saavutada mullusega võrreldavaid tulemusi."
Selle aasta tähtsamaid sündmusi oli Johanssoni sõnul jaanuaris esimese Eesti pagaritööstusena ISO 22000:2005 - sertifikaadi saamine, mis tagab toodete ohutuse ja nende kõrge kvaliteedi tarbija jaoks.
"Leibur on aastaid tegutsenud ISO-sertifikaadi põhimõtteid järgides, aga nüüd on meie tegevus selles osas ka kinnitust saanud," märgib ta. "Teine oluline arendussuund on olnud tervislike toodete turule toomine; Leibur tõi aasta alguses turule ELA saiad, mis on valmistatud 100 % täisteranisujahust."
Ta lisab, et ELA tooted võitsid Eesti Toiduainetööstuse Liidu tänavusel konkursil tiitlid "Eesti parim toiduaine 2009", "Eesti parim pagaritoode 2009" ja "Eesti parim toode tervisele 2009"."
Pormanni sõnul on tegemist alates tooraine valikust ja töötlusest innovatiivse ja kõrgtehnoloogilise saiatootega, mis lisaks headele maitseomadusele on tervislikkuse poolest võrreldav rukkileivaga. "Nendes arengutes on olnud väga oluline roll terve Leiburi meeskonna panusel," kinnitab Johansson. "Ilma hea firma sisese koostööta ei oleks selline areng võimalik." Ta lisab, et aastal 2009 on Leibur jätkanud ja jätkab ka edaspidi arendustööd efektiivsuse tõstmiseks ning kvaliteetsete ja tervislike toodete pakkumiseks.