Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Google otsib kasvuks uut mootorit

    Möödunud nädalal täitus otsingumootorifirmal Google viis aastat börsileminekust. Ehkki tegemist oli selle kümnendi enimräägitud aktsiate avaliku esmaemissiooniga (IPO), jäi ettevõtte esimene börsijuubel peaaegu täielikult tähelepanuta.
    Google'i aktsia hind on aasta algusega võrreldes kerkinud 53 protsenti, mis on üsna muljetavaldav, võrreldes aastaid kriisis vaevleva internetiportaali Yahoo! 23protsendilise tõusuga. Väga paljude näitajate poolest on tegemist ühe parema ettevõttega maailmas. Ajakirja Fortune koostatud maailma imetlusväärseimate ettevõtete edetabelis on Google Apple'i, Berkshire Hathaway ning Toyota järel neljandal kohal, parimate tööandjate edetabelis samuti neljandal kohal ning veel mitme erineva edetabeli eesotsas.
    Ka analüütikud on Google'i aktsia suhtes väga soosivad. Bloombergi andmetel soovitab ettevõtte aktsiat katvast 41st analüütikust vaid üks neist väärtpaberit müüa, neli analüütikut soovitavad seda osta ja ülejäänud 36 analüütikut on andnud väärtpaberile ostusoovituse.
    Kõigele sellele positiivsusele vaatamata aga erilist elevust Google ümber märgata ei ole.
    Ka meie aktiivsemate investorite lemmikpaigas, LHV Panga investeerimisportaalis pole Google'it enimhoitud aktsiate hulgas juba ammu näha olnud.
    Mulle tundub, et juba pikemat aega on Google oma arengus toppama jäänud. Aastatel 2002 kuni 2006 kasvas ettevõtte käive igal aastal kaks korda või enamgi. Aastaks 2008 kasvas ettevõtte käive võrreldes 2002. aastaga 50kordseks, 440 miljonilt dollarilt 21,8 miljardile dollarile. Viimastel aastatel on aeglustunud kasv aga märgatavalt. Selle põhjus on ühest küljest suur turuosa, mille ettevõte internetireklaami osas võtnud (koos peakonkurendi Yahooga on kahe gigandi turuosa 80 protsenti). Aga Google'i käibest moodustavad reklaamitulud tervelt 97 protsenti (Yahoo-l 86,5). Ettevõtte juhid ise kinnitavad, et on valmistunud kasvu aeglustumiseks juba mitu aastat tagasi. Tänu firma poliitikale võimaldada inseneridel ja programmeerijatel viiendiku tööajast tegelda selliste projektidega, millega töötajad ise soovivad, tegeldakse ettevõttes tuhandete projektidega.
    Vähem kui kaks kuud tagasi andis ettevõte teada, et kavatseb turule tulla personaalarvutite operatsioonisüsteemiga Chrome OS, konkureerimaks Microsofti Windowsiga. Kavatsetavalt järgmise aasta lõpus turule tulev operatsioonisüsteem peaks olema kiirem ja odavam kui Microsofti süsteemid, teadis kirjutada Financial Times.
    Aga nagu öeldud, ükski eelnimetatud tegevus praegu veel raha sisse ei too ning Google'il on vaja uut kasvumootorit. Kas selleks saab uus operatsioonisüsteem, viimasel ajal suure kiirenduse saanud raamatute digitaliseerimine (üleeile esitles uut digitaalset raamatulugejat Jaapani elektroonikagigant Sony, mis peaks pakkuma tugevat konkurentsi Amazon.comi Kindlele) või hoopis või midagi muud, on raske öelda? Aga Google'i näol on minu arvates väga hea ettevõttega ning sealt võiks oodata uut plahvatuslikku tõusu.
    Ehkki internetireklaami- ning otsinguturul on Google praeguseks Yahoo seljatanud, on üks valdkond, kus viimasele alla jäädakse. Selleks on finantsportaal Google Finance, mis on jäänud selgelt alla analoogilisele Yahoo Finance'le.
    Juulis külastas Yahoo finantsportaali 21,7 USA unikaalset külastajat võrrelduna 1,2 miljoni Google Finance külastajaga.
    Kui Yahoo oli 19. järjestikust kuud selle segmendi turuliider, siis Google asus alles 17. kohal, kirjutas The New York Times.
    Yahoo asepresidendi James Pitaro sõnul kasutavad nad nn Apple'i lähenemist, lihtsust ja disaini ning ei liialda ühel leheküljel pakutava informatsiooniga.
    Google on lähenenud teisiti, pakkudes parimat andmepanka ja graafikuid, aga kui see mudel ei tööta, pakkuda lihtsalt rohkem andmeid ja graafikuid, kirjutas leht.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.