Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudlind lendab aeglaselt, aga kindlalt

    Boeingu parim müügiartikkel, uutel tehnoloogiatel ehitatud 787 Dreamliner pidi veidi enam kui aasta tagasi maakera õhumasse vallutades olema maailma kõige kütusesäästlikum lennuk. Seda kõige muu kõrval tänu oma liitplastikust kerele tavapärase alumiiniumlahenduse asemel, mida varem reisijateveoks kasutatud pole. Eelmise aasta suve hakul jäid õhuruumid siiski vallutamata ja on seda tänaseni.
    Investoritel on vahel ikka raudne närv ja sügav usk mõnesse ettevõttesse. Siinkohal tuleb seda öelda ka kõigi lennukompaniide kohta, kes on end uue mudeli tellimisjärjekorda seadnud, sest Boeing on juba viis korda kauaoodatud lennukimudeli väljatulekut edasi lükanud.
    Eelmisel neljapäeval avaldatud uue ajakava järgi peaks 787 Dreamliner esimese testlennu tegema juba sel aastal, et järgmise aasta viimases kvartalis ka tellijateni jõuda. Päris kindel saab lennuki valmimises olla muidugi alles siis, kui proovisõit tegelikult toimub ning raudlinnu ehituses ja liikumises uusi vigu ei avastata.
    Boeing 787 Dreamliner on kokku pandud jupikestest, mis toodetud kõikjal üle maailma. Üksnes päris suurte lennukikere osade ehitajaid on kokku üheksa ning neile lisandub lugematu arv mootorite, sisustuse ja igasuguste pisividinate tootjaid ning massiivse elektroonika ehitajaid. Näiteks on lennuki nina ehitatud valmis koduses USAs, kuid juba järgmine keretükk enne tiibade algust hoopis kaugel Jaapanis. Lennuki tiibade ehitusse on oma panuse andnud vähemalt kuus tootjat ja seda nii USAst, Jaapanist kui ka Koreast. Polegi väga imestada, et tükid omavahel kokku sobida ei taha ning monteerimine on hilinenud - hilinesid ju ka mõned lennukiosad.
    Kui lugeda mudel 787 tehnilisi andmeid, võib muidugi aru saada, miks seda nii suure innuga oodatakse ning miks on ette tellitud juba enam kui 850 lennukit. Tegemist on tõepoolest uue aja lennumasinaga. Uus õhusõiduk on teistest samades mõõtudes mudelitest 20 protsenti kütusesäästlikum ning eraldab kõigi loodusesõprade rõõmuks ka umbes viiendiku võrra vähem heitgaase. Iga reisija kohta vähendab uus taevalaotuste vallutaja kulutusi umbes 10 protsendi jagu ning ka tavapärane hooldus peaks olema umbes 30 protsendi jagu odavam. Lennuki ehituses on kasutatud rohkem plastikut varasema alumiiniumi asemel, mis muudab kere oluliselt kergemaks.
    Uudis uuest, loodetavasti viimasest edasilükkamisest pani aktsiaturu juubeldama ning viis Boeingu aktsia 8,4protsendilisele tõusule. Seda vaatamata hiiglaslikule, 2,5 miljardi dollarilisele trahvile, mille lennukitootja oma kolmanda kvartali tulemustesse on sunnitud kandma.
    Siiski peaks proovilendude õnnestumise korral Boeingut ootama viisakas käive ja trahvile vaatamata ka kasum, nagu lennukiehitaja eelmisel reedel kinnitas.
    Paremat käivet ootavad ka lennukiosade tootjad, kelle aktsia hind koos Boeinguga neljapäeval tõusuhoovust nautis. Mootoriosade ehitaja Precision Castparts kerkis 10 protsenti ja mitme lennukiosa valmistaja Spirit Aerosystems 7 protsendi jagu.
    Kuigi lennuki lennukas hilinemine on nii mõnegi tellija päris masendusse viinud, on nad tegelikult ka tänulikud, et Boeing kõik vead parandada püüab ning uut lennukatastroofi ei sepitse. "Mõistame vajadust ehitada parim ja võimalikult ohutu lennuk, kuid sellise pikkusega viivitus on suure lootusetuse - et mitte öelda frustratsiooni - allikas," teatas esimeste lennukite saaja All Nippon Airways eelmisel nädalal.
    Veel üks hilinemine oleks ilmselt nii aktsionäridele kui ka tellijatele viimane tilk karikas. Usutavasti on Boeing nüüd ka planeerimise selgemaks saanud ning enne uut aastat saan anda ülevaate esimestest testlendudest.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.