Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turul tuleb kand kinnitada täna
Majanduslangusest ehmunud tarbijad ostavad vähem, otsivad paremaid pakkumisi, eelistavad teisi brände, tooteid või kauplusi. Mõned revideerivad isegi oma suhtumist tarbimisse ja tunnistavad selle täiesti mõttetuks.
Ebamäärasus levib äri- ja jaeklientide seas nagu udu, ja tihti reageeritakse sellele instinktiivselt, turunduseelarve külmutamise või kärpimisega. Ent just turundusuuringud aitaksid hädast. Heal ajal kattis hoogne tarbimine hõreda brändi, puuduliku positsioneerimise, hinnakujunduse jt puudused.
Nüüd on teine olukord: piiratud vahenditega turundusjuht vajab kvaliteetseid andmeid ja vettpidavaid analüüse rohkem kui kunagi varem. Kriis on õnneks kiiresti teadvustanud Eesti eripära - turg on väike ja tarbijasegmendid näivad maailma mõistes mikroskoopilised. Kuid ka väikestele segmentidele saab edukalt turundada, kui nutikate uuringute ja turundusplaanidega optimaalsed lahendused leida. Kuna brändieelistused ja tarbimise tase on Eestis üsna paindlikud, on ka uuringute kasutegur siin suurem kui vanadel stabiilsetel turgudel.
Et vähenenud eelarve mõju oleks võimalikult väike, tuleks keskenduda strateegilise tähtsusega toodetele ja brändidele. Oluline on omada selget pilti lojaalseist ja kasumlikest tarbijaist. Uurige regulaarselt - nii märkab muutusi. Kindlamalt võivad end tunda turundajad, kel on usaldusväärne partner varasemast olemas.
Mõne toote või teenuse puhul võib silmast silma intervjuud või toodete ja reklaamide testid asendada veebiuuringuga.
Ärge kärpige igalt poolt. Nüüd, kui uusi tooteid ja uusi reklaame tehakse vähem, on eriti oluline neid põhjalikult testida. Targad turundajad otsivad märke muutustest tarbija käitumises - kas nad pöörduvad tagasi vanade tarbimisharjumuste juurde, kui langus lõpeb, või omandavad uusi, mis võivad pikema surutise puhul kinnistuda jmt.
Kokku hoidke pigem tehniliste lahenduste pealt, kasutades neist kiiremaid ja odavamaid, aga investeerige enam ettevalmistuse, analüüsi ja planeerimise kvaliteeti.