Meelis Mandel Ekspressi hambutust rünnakust

01. september 2009, 14:21

Kas Äripäev on tõesti müügis, nagu mõned
Eesti meediakanalid kirjutavad? Ei, vastab peatoimetaja Meelis Mandel oma
blogis.

Aastaid tagasi ilmus ajakirjas The Economist karikatuur ilmestamaks börsimaaklerite käitumist. Esmalt mainib keegi sõna excel, millest keegi kuuleb lõppu ja hakatakse üksteisele edasi karjuma sõna "sell", kuni keegi kellelegi nurgas ütleb "good bye", mille peale keegi kõrvad kikki ajab: "buy?" ja kogu seltskond "buy" karjuma hakkab.

Ekspress Grupi ajakirjanike tegevust vaadates tuli mul see karikatuur meelde. Juba pea paar kuud tegeletakse Äripäeva müügi teemaga. Et kas ja millal ja kellele. Igor annab üle nädala intervjuud. No mida sa oskad öelda – ei tea, kui müüaks, tahaks loomulikult ise osta, aga miks peaks müüma kasumis ettevõtet (Äripäev teenib isegi praegusel majanduslanguse ajal rohkem kasumit kui Eesti Päevaleht majandusbuumi ajal).

Kuid loomulikult, ühegi ettevõtte puhul maailmas ei saa väita, et teda kunagi ei müüda – ses mõttes isegi hea, et Vedlerid jt hinnatud ajakirjanikud teemaga tegelevad, jäävad muud asjad katmata.

Käisin reedel Delfi peatoimetaja Urmo Soonvaldiga kohtumas. Rääkisime maast-ilmast, kui Urmo ikka korra uuris, et kuidas selle Äripäeva müügiga on. Et kust raha võtate, mis pank see annab jne. Kinnitasin, et pole kuulnud mitte midagi, ausalt. Veidi pärast seda helistab Delfi ajakirjanik Igorile. Oh jah, ilmselt ei osanud veenev olla...

Täna on siis koos Ekspressiga eitava looga maha saadud. Kusjuures. Kui Delfi lugu on n-ö tavaline eituse peale mängitud müügijutt, siis Ekspress on teadlikult Äripäeva halvustava hoiaku võtnud. Kuigi loo taga paistavad Äripäeva stiilitoimetuse hinnangul kõvasti HH Luige kõrvad, ei usu, et see ainult nii on. Samas pole loo juures autorit (on vaid toimetaja Järv). Ei peatu loos esinevatel faktivigadel (mõned neist parandati pärast lugejate tähelepanu juhtimist), vaid kahel valel järeldusel.

Esiteks, e24 pole meile konkurent. Vaadake sisu, võrrelge. Jah, e24-l on rohkem lugejaid, kuid vähem sihtgrupis, ettevõtlike inimeste, otsustajate seas. Sama on Äripäeva tellijate arvuga. On kukkunud jah, kuid mitte kaetavus sihtgrupis. Ses mõttes ei anna võrdlus päevalehtega midagi.

Äripäeval on tugev positsioon turul ka täna. Võrreldav Dagens Industriga Rootsis või Kauppalehtiga Soomes. Umbes kuu tagasi tõi Joakim Helenius Äripäevast rääkides võrdluse: "Nii mõjukas, kui Äripäev on Eestis, ei tea mina olevat ühtegi majanduslehte maailmas. Ei Kauppalehtit Soomes, ei Dagens Industrid Rootsis ega Financial Times'i Suurbritannias".

Leedu juhtiva majanduslehe, turul võimsat positsiooni hoidva VÞ tellijate arv on 9500, Bulgaaria suurima majanduslehe Pari tellijate arv 2500, Sloveenia juhtiva Finance'i 12 500, Poola Puls Biznesu 13 500. Võrrelge rahvaarve ja Äripäeva tellijate arvu. Nagu ütles üks reklaamiklient: kui teised kanalid toovad reklaamile klikke, siis Äripäeva pandud reklaam toob kaubale ostjad.

Ja teine vale järeldus on 2007. aasta sügisel ilmunud D-päeva lugu. Lugege seda täna, palju seal valet täna märkate? Lihtsalt ülejäänud meedia Ekspress Grupiga eesotsas pidas devalveerimist toona tabuteemaks. Kirjutavad nüüd, nagu ikka, Äripäevast kõvasti hiljem.

Et siis kolleegidele börsifirmast – Äripäeval läheb täna hästi. Võibolla teiega võrreldes häbematult hästigi. Tänud õnnesoovide eest ja palju õnne teilegi peatse 20. juubeli puhuks!

Meelis Mandeli blogi saab lugeda siit .Eesti Ekspressi tänane artikkelEesti Ekspressi tänane artikkel

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. September 2009, 14:47
Otsi:

Ava täpsem otsing