Kliendikaart võimaldab soodsamalt ostelda

Urve Vilk 02. september 2009, 00:00

Laulja Koit Toome on enda sõnul spontaanne tarbija. "Mul ei ole kindlat lemmikpoodi ega kodupoodi, milles iga päev käin. Olen rohkem suvaline poodides käija. Käin siis, kui on aega ja viitsimist," rääkis ta.

Toome ei kasuta kliendikaarte eriti sageli. "Ei ole neisse eriti süvenenud. Plastikkaarte on, aga nad on vajalikul hetkel kodus sahtlinurgas. Neid ei jõua kaasas kanda," rääkis Toome.

Nii on lauljal Kaupmehe kaart, mis sai kunagi tehtud, aga kus pole laulik ammu käinud. Ka Stockmanni kaart on olemas, aga seda pole vajalikul hetkel sageli kaasas, ja mõned restoranide kaardid, loetles Toome. "Tegelikult pakutakse igas restoranis, poes, trennikohas ja klubis ju kliendikaarti. Kes neid jõuab kõiki kaasas kanda," kurtis Toome, kelle sõnul pole ta taolise murega ainukene. "Ootan aega, mil saaksin liita kõik kliendikaardid ühe kaardiga. Näiteks ID-kaardiga. Kuluks tunduvalt vähem plastikut ja samas oleks kliendikaardist ka mingit reaalset kasu, mitte nagu praegu, kui vajalik kaart on kodus sahtlis," rääkis Toome.

Näitlejatar Kadri Adamsonile meenub kliendikaartidest kohe rahakotis olev Partner-kaart. Samas rõõmustaks Adamsoni lastekaupu müüvate kaupluste kliendikaardid. "Ega neid poode Tallinnas palju polegi. Need on mul kõik läbi käidud. Jään lastekaupade tarbijaks veel pikaks ajaks," rääkis Adamson oma ostueelistustest.

"Käin peamiselt toidupoes ja lastekaupade kaupluses, nii et rohkem kliendikaarte pole vajagi. Kui tahaksin näiteks jalgratast osta, siis laenaksin kaardi mehelt, tal on spordipoodide ja teisigi kliendikaarte," rääkis Adamson.

Meil olid varem plastikust kliendikaardid, aga viis aastat tagasi lugesime lehest võimalusest siduda kliendikaart ID-kaardiga ning 2005. aasta sügisel, kui vahetasime kassasüsteemi programmi, küsisime ka selle võimaluse kohta ja tegimegi ära.

Varem juhtus pidevalt, et ostjal oli kliendikaart olemas, aga tal polnud seda kaasas. Kui kliendikaart on ID-kaardil, on see palju mugavam. Klientidel ei ole ju soovi kanda eraldi rahakotti kliendikaartide jaoks. Kõik on olnud rahul ja öelnud, et lõpuks ometi saab ühest kaardist lahti. Arvatavasti pole paljud seda teed läinud, kuna kõik kassaprogrammid ei võimalda seda tehniliselt. Võib-olla mõni kauplus pole sellise võimaluse peale ka tulnud.

Kuna oleme väike pood, oleme paindlikud. Tunneme 75% oma klientidest nägupidi, nii et kui kunde on ID-kaardi koju unustanud, saab kliendikaardiga seotud andmeid vaadata kas isikukoodi või nime järgi, aga enamikul klientidest on ID-kaart tavaliselt siiski kaasas.

Kliendikaartide teenusepakkujad on erinevad, nende regulatsiooni Eestis ei toimu, mistõttu ka üldist statistikat nende kasutamise ja käivete kohta pole. Kui pangakaardid kuuluvad selge regulatsiooni alla, vastates kindlatele kriteeriumidele, siis kliendikaarte, mis annavad boonust või koguvad punkte ja pole seotud e-rahaga, võib välja anda kes tahes kellelegi aru andmata.

Suund, mida võib kliendikaartide puhul täheldada, on, et enam ei korjata punkte, nagu seda tegi ETK, vaid allahindlus antakse teatud toodetele kohe poes ostes, nagu seda teevad Selver ja Maksimarket.

Eestis on kasutusel olnud ka ühitatud kaarte, mis on reeglina pankadega ühistöös turustatavad kaardid, mille puhul kaart kannab maksevahendi funktsionaalsust ja samal ajal annab konkreetse kaupmehe juures tehingut tehes ka allahindlust või kogub boonuspunkte, aga populaarsust pole need saavutanud. Ei oskagi öelda, miks.

Meie kliendikaart on loodud kõigile Ülemiste Citys töötavatele inimestele mõeldes. Kliendikaardi on omandanud veidi üle 1200 inimese, meie majas töötab umbes 3000 inimest. Kaart annab 5-20% soodustust Ülemiste Citys ning ka Ülemiste Keskuse kauplustes. Lisaks on 2007. aasta septembris avatud bussiliin, mis sõidab hommikul ja õhtul Ülemiste City ning kesklinna vahel, sellega sõitmise eelduseks on kliendikaardi olemasolu. Bussiga sõitmine on tasuta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:58
Otsi:

Ava täpsem otsing