Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Humoorikas ja samas tõsine Kasahstani stepielu
Siiani peamiselt dokumentaalfilme teinud režissöör Sergei Dvortsevoi esimene mängufilm "Tulpan" on humoorikas ja samal ajal ka üpris tõsine - oma tõepärasusega võib seda pidada peaaegu et dokumentaalfilmiks.
Vaatajale pakutakse nautimiseks kaunist Kasahstani loodust, omapärast huumorit, südamlikke inimesi, ehedat maaelu ja väga kentsakaid seiku endise mereväelase Asa ja tema lähikondsete elust.
Asa jääb pidama oma õe juures, kelle elu on täpselt selline, millist noormees isegi ihaldab - majapidamine stepis ja hulk tööd lammastega. Ent rahu ja võimalust idülli nautida Asa ei leia. Tema silmarõõm Tulpan, keda võib pidada ujeduse ja häbelikkuse musternäidiseks, kuna ta ennast filmi jooksul kardinate tagant ei paljasta, annab noormehe siirale õnnele ja optimismile tagasilöögi. Liiga suurte kõrvade pärast jätab naine Asa lihtsalt maha.
Cannesi, Aasia, Dubai, Tokyo ja veel seitsmel filmifestivalil auhinnaga pärjatud "Tulpan" on oma tõepärasusega äärmiselt autentne. Režissöör Dvortsevoi sõnul ei ole filmis kasutatud mingeid arvutiga loodud eriefekte ega loomade dresseerijaid.
Kõik, mis kaadrisse mahub, on ehe ja päris, osalt ka õnnega pooleks filmilindile saadud, näiteks paar looduskaadrit. "See on tugev segu tõelisest elust ja loodusest väljamõeldud olukordades," rõhutas Dvortsevoi.
Oma esimese mängufilmiga jäi režissöör rahule ja tõi välja selle tegemise plusse dokumentaalfilmi ees: "Dokumentaalfilmis võin ma teha inimestega, mida iganes ma tahan. Ma võin neid näidata kümnel erineval viisil. Mulle ei meeldi see vastutus. Ma eelistan teha mängufilme mittemängufilmide asemel, sest need on kujutlused, ent samas midagi tõelist ka."
Filmi "Tulpan" võrdlemine 2006. aastal kinno jõudnud "Boratiga" on filmitegijate jaoks juba igapäevane. Ent need kaks filmi erinevad režissööri sõnul nagu öö ja päev - üks räägib Kasahstani ajakirjanikust Ameerikas, teine inimsuhetest, loodusest ja tõelisest elust Kasahstani maapiirkondades.