Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taksosõitja hindab kvaliteeti hinnast enam
"Rimil on leping Tallink Taksoga, varem oleme kasutanud ka Tulika Takso teenuseid," rääkis Rimi Eesti Food ASi turundusjuht Evelin Mägioja. Teenust kasutatakse nende töötajate kojuveoks, kes jäävad tööle ajani, mil ühistransport enam ei liigu. Samuti kutsutakse takso ootamatuste puhul, näiteks siis, kui on vaja täiendavat tööjõudu. "Nüüd on taksosõite jäänud vähemaks, sest juunist on poed avatud kella 23 asemel kella kümneni õhtul," märkis ta.
Mägioja sõnul vaadatakse lepingud üle korda aastas ning hinnale lisaks on olulised ka muud tingimused. "Meile sobivad maksevõimalused ja see, et taksoettevõttel oleks meie teenindamiseks piisav arv taksosid, on kindlasti valiku kriteeriumideks," lisas ta. Teenusepakkujaid on hangetel piisavalt, aga varasemal koostööl on samuti oma osa. Mägioja ise eelistab taksosõitudeks Tulika Taksot, Tallinki Taksot ja ka Kroonitaksot.
"Eelistan vaieldamatult Tulika Taksot, praegu on nende kõrvale tekkinud ka Tallink Takso. Minu puhul mängib olulist rolli see, et näiteks Tallinki taksojuhid ei suitseta autos," märkis Alexela Oil ASi juhatuse esimees Ain Kuusik. "Ma püüan tarbida tuntud kaubamärke ja taksoteenuse puhul peab olema alati garanteeritud ka kaardimakse võimalus," lisas ta.
Äripäeva korraldatud lugejaküsitlusest, millele vastas 785 inimest, selgus, et lugejad hindavad tuntud taksoteenuste pakkujaid. Veerand neist eelistab kasutada Tulika taksosid.
Tulika Takso ASi juhatuse esimehe Anne Rebase arvates on nende edu põhjus ühtlane kvaliteeditase. "Autod näevad ühtemoodi välja ja me oleme alati kättesaadavad. Kümne minutiga on auto ukse ees," rääkis ta.
"Jaanuaris meie hinnad langesid, aga juunis läksime hinnas üles just seetõttu, et oma klientidele meeldida," märkis Rebane ning tunnistas, et taksoturul dumpinghindadega teenusepakkujad teevad meele mõruks. "Sõidetakse 4-5kr/km, ehkki mõistan, miks inimesed selliseid valikuid teevad," lisas ta.
Tulika Taksol on lepingud ligi 200 firmaga, kes nende teenust pidevalt kasutavad. Äriklientide osakaal on ligi 15%. "Äriklient hindab ka mitterahaliste maksevahenditega tasumise võimalust. Hankeid palju ei ole tehtud, küll aga teeme suunatud pakkumisi, kui ettevõtjad meie poole pöörduvad," selgitas Rebane. Tema sõnul pöörduvad ärikliendid pigem paari-kolme tuntuma firma poole, mis näitab, et üliodava hinna ootus ei olegi suur.
Pea poole võrra kahanenud pealinna taksoturg tähendab kliendile seda, et aasta alguses käima läinud hinnalahing on taksoteenuse teinud soodsamaks kui varem.
Pealinnas maksab Inter Taksol kilomeeter taksoteenust neli krooni, alla viie krooni küsib kilomeetri eest veel vähemalt kolm ettevõtet. Tallinna transpordiameti linnatranspordi osakonna juhataja Ruth Pärna sõnul on absoluutne miinimum kilomeetrihinnas 3.50 krooni juures. Taksojuhi ja taksojuhtide liidu juhi Lembit Poolaku sõnul aga on kilomeetri omahind kütusehinda arvestades ja sõltuvalt sõidukist 6-7 krooni, see ei sisalda FIEst juhi töötasu ja riigimakse.
Kliendi võit aga kajastub ettevõtete majandustulemustes. Enamus suurtest taksofirmadest teenis mullu kahjumit. Esimest poolikut tegevusaastat lõpetanud Tallink Takso omanikud suurendasid veebruaris taksofirma aktsiakapitali 2,9 miljoni krooni võrra ning praegu see on 6,9 miljonit krooni. Sellega kaeti firma nõukogu esimehe Jaan Tamme sõnul esimese tegevusperioodi kahjumit ning kindlustati edasist arengut.
Linnatakso endine omanik Jaan Härms selgitas firma kehva aastat taksojuhtide vähenemisega. Kuna Linnatakso teenib suurema osa oma käibest frantsiisileppe alusel logo rentimisest, siis väiksem taksojuhtide arv tähendab ka väiksemat käive.
Taksofirma uue omaniku, Rusovella esindaja Artur Kimi sõnul on tippajaga võrreldes Linnatakso logo all sõitvate taksojuhtide arv umbes kolmandiku võrra väiksem. Samas ütles Kim, et kaheksa kuu tulemuste põhjal jõuab taksofirma sel aastal kasumisse ning tõehetk, kas värsked omanikud jätkavad äris üksi, ostavad kellegi üles või ühinevad mõne firmaga, selgub kevadel.
Aasta algus võib tuua turule ka radikaalsemaid muudatusi. Nimelt leidsid juunis mitu firmat oma postkastist uue, loodava taksofirma hinnapäringu, kes lubas ettevõtete veokulusid kärpida. Ettevõtte juht lubas enam kui pooletuhande uue sõidukiga pealinna turul alustada tuleva aasta alguses. Ärikliendisektoris võib seega samuti suuremaks rebimiseks minna, sest sellele ihuvad hammast ka Tulika, Linnatakso, Tallinna Taksopark ja Tallink Takso.
Autor: Tea Taruste