Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti ei jõudnud uute autodega Euroopale järele

10. september 2009, 19:11

Amserv Grupi tegevdirektor Mart
Mägi ütles autoturu järsku kukkumist kommenteerides, et Eestis on nüüd
autosid küll sama palju kui Euroopas, kuid uusi autosid osteti Lääne-Euroopaga
võrreldes ikkagi kolmandiku võrra vähem.

"Kui vaadata autode arvu, siis suhtes elanikkonda, oleme Euroopa tasemel. Eestis ei ole iseenesest vähe autosid. Näitaja, mis on madal, on uute ja kasutatud autode suhe uute autode kahjuks," rääkis Mägi. "Kuigi viimastel aastatel uute autode müük kasvas, siis Lääne-Euroopaga võrreldes oli see ikkagi umbes kolmandiku võrra väiksem. Kõige enam müüakse Eestis praegu väike- kuni keskklassi autosid," lisas ta.

Kasutatud autode vallas on täna märgata defitsiiti ja seda mitte ainult Eestis. "Mitmed Soome kolleegid on otsimas lahendusi ja autosi nii Baltikumist kui väljastpoolt. Sama räägivad ka teised Eesti automüüjad," jätkas Mägi turuseisu kommenteerimist. "Selle tulemusena kasutatud autode hinnad enam niipalju ei lange kui seni. Kõik suuremad automüüjad jälgisid turgu väga tõsiselt ja tegutsesid hinnastamisel proaktiivselt."

Majandusbuumi ajal laienesid autosalongid ja -teenindused hoogsalt. Mägi sõnul mõjutavad uued keskused ettevõtteid eelkõige selle poolest, millise kapitali arvelt investeeringud tehti. "Juhul, kui kasutati olulisel kujul laene, on ettevõttel kindlasti raskem tänases olukorras põhjendada laenuandjale nõrka rahavoogu ja samuti keerulisem täita oma kohustusi laenuandja ees," arvas ta.

"Samas, kui kasutati omakapitali võib antud keskus olla kindlasti eeliseks. Peamiseks põhjuseks see, et uutes keskustes on kaasaegsem tehnoloogia, hooned on energiasäästlikumad ja ka oma funktsionaalsuselt oluliselt paremad klientide teenindamiseks," nentis Mägi.

Samas ütles Mägi, et ei usu teeninduse mahtude kasvu. "Kui automüügi tulu langeb, kasvabki teeninduse osakaal kogukäibes, kuid mitte mahu suurenemise arvelt, vaid pigem müügi ja teeninduse proportsioonide muutumise tõttu," kommenteeris ta.

Lisaks vähendab teeninduse mahte automüügi kahanemine ja muude transpordiviiside nagu ühistranspordi ja ühise auto kasutamise levik. Mida vähem autosid on liikluses, seda rohkem vähenevad nii garantiitööde kui hooldustööde mahud. "Samuti ei näe ma teeninduse hindade kasvu, seda reguleerib turg," ütles Mägi.

Automüüjad panustavad täna teenindusse oluliselt rohkem kui varem, kuna automüügi tulemused on kehvakesed. "Üha olulisemaks saab olemasolevate klientide hoidmine ja nende vajadustest lähtuvate lahenduste pakkumine. Täna on õige aeg keskenduda müügijärgse teeninduse tootearendusele ning kliendikesksusele," sõnas Mägi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. September 2009, 19:11
Otsi:

Ava täpsem otsing