Pühapäev 19. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

BÖRS: Konkurentide neelamise aeg

11. september 2009, 18:25

Kui suurem viletsus hakkab läbi saama ning
rõõmsamad noodid tekkima nii majandusse kui suurettevõtete
finantspositsioonidesse, tungivad ambitsioonikamate juhtide mõtteisse ka
ülevõtmisideed.

Turuosa tasub alati laiendada enne võimsamat tõusu, et siis laiapõhjalise hoovusega jõudsamalt kaasa minna. Praegu paistab selleks just õige aeg, seda enam et paljud ihalusobjektid vaevlevad väikestes või suuremates raskustes ning on ka turuhinna poolest suhteliselt odavad. Pealegi tekib strateegiliselt õigete ettevõtete ühendamisel raha säästev meeldiv sünergiline efekt.

Selle aasta esimene pool polnud ilmselgelt mingi kasvamise ja laiendamise hiilgeaeg. Bloombergi andmete kohaselt langesid sel ajal ühinemised ja ülevõtmised USAs aastatagusega võrreldes 42 protsenti, Aasias mõnevõrra enam, 50 protsenti ja Euroopas lausa 60 protsenti. Praeguseks on üleilmne tehingutemaht vajunud 46 protsenti 993,6 miljardi dollarini ning kõige enam tehinguid on nõustanud USA pank Morgan Stanley.

Ega ülevõtmist niisama lihtne teostada poleks, kui kusagilt selleks vajalikku raha sisse ei voolaks. Võlakirjade kaudu finantseerimine on nähtavasti taas hoogu sisse võtmas, sest USA investeerimisklassi ettevõtted on sel aastal suutnud müüa juba 810 miljardi dollari eest võlakirju, mida on tervelt 33 protsenti rohkem, kui oli aasta tagasi. See muidugi mõnevõrra vähem võrreldes Euroopa ettevõtetega, kellele on võlakirjaostuga usaldust näidatud lausa 2,2 triljoni dollari eest, tervelt 38 protsenti aastatagusest enam.

Ka Citigroup kirjutas eelmisel nädalal, et vaenulikud ülevõtmised taaselustuvad praegu järsult, sest eeldused paraneva aktsiaturu ja võlakirjaturu kohapealt hakkavad täituma.

Alates 24. augustist on tehtud ülevõtmisi juba 78 miljardi dollari eest. Kuulsamad nendest on Marvel Entertainmenti ülevõtmine Walt Disney poolt ja BJ Services ülevõtmine Baker Hughes poolt. Ning loomulikult veel mitte läbi läinud tehing Krafti ja Cadbury vahel.

On ilmselt parim aeg oma väiksemaid ja potentsiaalikamaid lähikondlasi alla neelama hakata. Tõusuks tuleb valmistuda. Kas jõutakse ka valmis?

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. September 2009, 18:25
Otsi:

Ava täpsem otsing