Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läti veokid puksivad kohalikud turult välja
Praegu on vedajate andmetel Läti veokid tööl kahel Virumaa tee-ehituse objektil - Sonda-Kiviõli teel ja Kunda-Põdruse tee-ehitusel. Mõlemal objektil paar veokit ja järgnevate nädalate jooksul pidi veofirmade andmeil lisanduma veel kuni 20 veokit.
"Vedajad juhtisid ministeeriumi tähelepanu, et ühel tee-ehitusel töötavad välisriigi veokid, ja palusid uurida, mis alustel nad siin teenust osutavad ehk kas kõik on korrektne ja vastab nõuetele," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Priit Vene. "Saadame esialgu kohapeale kontrollorganid, et veenduda, et saadud info vastab tõele," kinnitas ta.
Nimetatud tee-ehituse objektid on tänavu suvel alustatud Nordecon Infra projektid, kus ehitaja remondib Sämi-Sonda-Kiviõli kõrvalmaanteel 10 ning Põdruse-Kunda-Pada tugimaanteel seitsme kilomeetri ulatuses. Kahe sõlmitud lepingu kogumaksumus on 70 miljonit krooni.
"Tõepoolest, meile teeb seal alltöövõttu üks Läti ettevõte, kes ise meie poole pöördus ja alltöövõtjate hankel osales ning osa tööst endale sai," kommenteeris Nordecon International ASi juhatuse esimees Jaano Vink. "Meil on alltöövõtulepinguid enam kui kümne Eesti veofirmaga, seega tohutu suur ime see ei ole, et Läti vedaja on ka siin tegija. Eestlased ju proovivad samuti Lätis läbi lüüa."
Ehitusettevõttele pole tema sõnul vahet, mis riigi firmaga tegemist, kui firma on tegija, vastab hanketingimustele, pakub konkurentsivõimelist hinda ning täidab korrektselt lepingut. Ühe anonüümseks jääda sooviva Eesti konkurendi andmetel pakub Läti veofirma 15% soodsamat hinda.
"Seni oleme temaga rahul olnud ja kui hind oleks nimetatud 15% soodsam, siis poleks üks Läti firma, vaid vahekord oleks Eesti firmadega vastupidine," lisas Vink. "Tingimused on Läti firmale täpselt samad kui Eesti ettevõtetele."
Ettevõtte näol on tegemist mittemidagiütleva nimega Läti vedajaga, mitte rahvusvaheliselt tuntud firmaga. Vink selle nime ei mäletanud. Samuti ei teadnud ta nimetada veokite arvu objektil, kuid täpsustas, et neid on arvestatav hulk.
Välisvedajad on varem Priit Vene andmeil üksikuid vedusid Eestis teinud. Eksimused kabotaažireeglite vastu saab Vene sõnul üles lugeda ühe käe sõrmedel. Samas see, et ühel ehitusobjektil töötab välisvedaja kokku lepitud mahus ja kokku lepitud aja jooksul, on Vene andmeil esmakordne.