Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Schibsted välistab ülevõtmised ja Eesti Meedia müügi

16. september 2009, 14:19

Norra suurim meediakompanii Schibsted ASA
keskendub kasumi suurendamisele, kärpides töökohti, tõstes osa toodete hindu
ning lõpetades osa tootmise, ning suuri ülevõtmisi järgmisel aastal ees
pole. Teatud üksuste, nagu Eesti Meedia müügi plaani ettevõtte eitab.

"Meie bilansileht on paremas seisus kui pool aastat tagasi, aga see on täiesti hädavalik usaldusväärsuse meedia väljaandmise jaoks ja et parandada järgmisel 12 kuul kasumlikkust," ütles meediakontserni juht Rolv Erik Ryssdal.

Schibsted teenis juulis õiguste müügiga 222 miljonit dollarit ning vähendas sellega oma võlgu ning laienes online-reklaamide turul, kirjutas Bloomberg.

Esimesel poolaastal kaotas Schibsted 430 töökohta ning sulges üksusi ja müüs osakuid, et säästa miljard Norra krooni, kuna suurenev töötus ja nõrk kinnisvaraturg on kahandanud trükiväljaannete reklaamiturgu. 2011. aastal plaanib kontsern kokku hoida 1,6 miljardit Norra krooni.

Norra Aftenposteni ja Rootsi Aftonbladeti väljaandja on mitmed üksused sulgenud, kuid Ryssdali sõnul on see etapp suuremas osas juba läbitud.

"Järgmisel paaril aastal me suuri ülevõtmisi ei tee. Meil on mõned kokkulepped praeguste partneritega ning nende raames kavatseme me oma osalust suurendada," ütles Ryssdal.

Schibsted müüs meediaanalüüsiüksuse Retriever AB 115 miljoni Norra krooni eest eelmisel kuul ning vähendas osalust Polaris Media ASAs 36,3%ni 390 miljoni Norra krooni eest.

Kuigi turul on häid pakkumisi ülevõtmiste vallas, siis Schibsted neid praegu ei jahi, ütles Ryssdal. Ettevõte siiski ei välista teatud määral oste, et paranda oma olemasolevate ettevõtete seisu.

Samuti kinnitas Ryssdal, et ei plaanita ära müüa Eesti Meediat, mis on Eesti suurim meediaettevõte või tasuta ajalehte 20 Minutes, milles on Hispaanias ja Prantsusmaal turu juhtiv positsioon, kinnitas tegevjuht.

Schibsted plaanib arendada edasi ajalehti ja online-väljaandeid. Samuti otsib kontsern uusi käibeallikaid oma ajalehtedele ning kavatseb olla distsiplineeritum oma uuringute ja arengukulutuste osas ning investeerimisel uutesse projektidesse. Lisaks plaanib Norra ettevõte siseneda uutele turgudele eriveebide osas, kust loodetakse häid kasvu väljavaateid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
16. September 2009, 14:48
Otsi:

Ava täpsem otsing