Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa rõivakaupmehed säravad
Suurbritannia suuruselt teine rõivakaupmees Next ja Hispaania Zara rõivakaubandusketi omanik Inditex rõõmustasid üleeile investoreid.
Ettevõtetel on läinud analüütikute ootustest paremini ning julgetakse isegi vaatamata raskele majanduskeskkonnale tõsta prognoose. Zara aga üritab asuda vallutama veebiavarusi. Aktsiad tegid järsu tõusu ja analüütikud asusid hinnasihte ja aktsiasoovitusi tõstma.
Nexti 31. juulil lõppenud poolaastakasum kasvas aastaga 6,9 protsenti, 131,8 mln naelale. Käive kasvas samal ajal 0,8 protsenti, 1,51 miljardile naelale. Maksueelne kasum kasvas 173,5 miljonilt naelalt 185,5 miljonile, ületades analüütikute 181,9 miljoni naelast ootust. Ettevõte teatas, et poodide ja kataloogiäri käive ületas esialgseid ootusi. Tarbijad käisid rohkem sisseoste tegemas ja ilmaolud olid positiivsed, mistõttu ettevõte sai suure osa kaupadest müüa allahindluseta ehk täishinnaga.
"Oli väga soe ja kuiv ilm, mis oli jaemüüjatele hea," ütles Nexti finantsdirektor David Keens esinemisel analüütikutele. "Meil oli müügiks jäetud vähem kaupu. Suutsime müüa rohkem täishinnaga."
Tuleviku suhtes jäi Next ettevaatlikuks, teatades, et isegi kui Suurbritannia tuleb tehniliselt majanduslangusest välja, ei näe nad sellel aastal head põhjust, miks tarbijad peaksid oluliselt oma ootusi muutma.
Next tõstis juba kahe kuu jooksul teist korda kogu majandusaasta kasumiprognoosi. Oodatav kasumlikkus tuleb kõrgem, kuna ettevõte on avaldanud survet laovarude tasemele ja kuludele.
Hispaania kiirmoelegendi, mis möödus märtsis aastakäibelt esimest korda Gapist ja muutus maailma suurimaks rõivaste jaemüüjaks, puhaskasum kahanes 31. juulil lõppenud poolaastal 7,6 protsenti, 375 miljonile eurole. Analüütikud ootasid ettevõttelt 349,5 miljoni euro suurust puhaskasumit. Zara poeketi käive kasvas 4,6 miljardilt eurolt 4,86 miljardile (analüütikute ootus oli 4,81 miljardit). 1. augustist 14. septembrini kasvas ettevõtte müük aastaga kohalikes valuutades üheksa protsenti. Aasias, mis on ettevõtte peamine laienemispiirkond, kasvas müügi osakaal grupi käibes aastaga 10 protsendilt 12 protsendile. Ettevõtte ärikasumi marginaal kahanes aastaga 56,4 protsendilt 55,3 protsendile. Kompanii mainis negatiivsete mõjuritena valuutakursse, nagu dollari tugevnemist, ja koduturul Hispaanias konkurentide hinnasurvet.
Merrill Lynchi analüütik Richard Chamberlain ütles MarketWatchile, et Hispaanias on Inditexi nõudlus stabiliseerunud ning ettevõte teeb head tööd majanduslanguse tingimuses kulubaasi alandamisega. Samas ei näe ta Inditexil teistest jaekaupmeestest väiksemat tõusupotentsiaali, kuna ettevõte on kõvasti vähendanud kapitalikulutusi ning on juba ärikulude poolest efektiivne. Ettevõte keskendub tugevale rahavoo genereerimisele, jätkates välismaal tugevat laienemist. Kui mullu müüdi väljaspool Hispaaniat 65 protsenti, siis tänavu 68 protsenti. Esimesel poolaastal avati 35 riigis 166 uut müügikohta, Hiinas kasvas poodide arv kokku üle 50ne. Zara internetipoe avamist oodati ja see võeti positiivselt vastu, kuna kardeti selles vallas konkurentidest maha jääda. Esimestena avatakse veebis Zara müügikeskkonnad Hispaanias, Prantsusmaal, Saksamaal, Suurbritannias, Itaalias ja Portugalis, kuid sellega plaanitakse edasi minna kõigile Zara turgudele.
Aktsiate hinnad reageerisid tulemustele vägeva tõusuga. Olen eri aegadel kaalunud mõlema aktsia ostu, kuid ostsin teiste Briti jaekaupmeeste aktsiaid. Next ei olnud piisavalt halvas seisus konkurentidega võrreldes, odav ta ei olnud ega ole ka praegu. Viimast saab väita ka Inditexi kohta.