Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Loksa tehas jäi Eesti kapitalile
"Uued omanikud kavatsevad jätkata sama tegevusalaga ehk laevaehitusel vajalike metallkomponentide tootmisega. Lisaks plaanime vaadata üle laevatehase tellimuse portfelli, et leida uusi tegevusalasid, näiteks energia-, nafta- ja gaasitööstuses ning infrastruktuuriehituses," selgitas omanike esindaja ja Loksa Investi ehk laevatehase ostnud konsortsiumi omaniku Crown Solutions OÜ tegevjuht Andrei Akulistõi.
Loksa laevatehase nõukogu liige ja Odense Steel Shipyardi tegevjuht Finn Buus Nielsen ütles, et nad on tehinguga rahul ja said soovitud hinna.
"Jah, oleme tehinguga rahul. Kui olukord majanduses oleks parem olnud, võib-olla oleksime siis paremat hinda saanud, aga saime, mida tahtsime. Ja et Loksa sai uue omaniku, on tähtis ka meile," ütles Nielsen.
Äripäeva uuriva toimetuse toimetaja Raivo Sormuneni hinnangul jäi tehingu maksumus 15-20 miljoni euro ehk 230-320 miljoni krooni kanti.
"Kas suurusjärk on õige, ma ei kommenteeriks," lisas Nielsen ja viitas alla kirjutatud konfidentsiaalsusleppele.
Nielseni sõnul oli Loksa laevatehase ostust, kui selle müük mullu septembri algul välja kuulutati, huvitatud 5-6 ettevõtet nii Eestist kui ka välismaalt, kuid nende esindajatega kohtudes ja rääkides jäi lõpuks alles vaid üks, võitnud konsortsium.
Laevaehituskontsern AS BLRT Grupp, kes samuti tehase vastu huvi tundis, ei seleta põhjusi, miks ta seda ikkagi ei ostnud. BLRT Grupi avalike suhete osakonna juhataja Anu Hallik-Jürgenstein märgib kõigest, et Loksa Laevatehas ei vastanud BLRT Grupi strateegilistele huvidele.
Mullu septembris ütles BLRT Grupi omanik Fjodor Berman, et talle on uudis Loksa laevatehase müüki paneku kohta teada, ta on teemaga kursis ning tehasest huvitatud. "Strateegilises plaanis ei olnud BLRT-l kavatsust seda tehast osta, kuid arutame seda ja vaatame läbi kõik variandid Loksa laevatehase ostmiseks," kommenteeris Berman toona.
Loksa laevatehas loodeti uuele omanikule üle anda selle aasta esimesel poolel, kuid müük venis.
Odense Steel Shipyardi omanik, maailma suurim konteinerfirma Moeller-Maersk põhjendas Loksa tehase müüki sooviga keskenduda raskustes Lindö laevatehase kasumlikkuse taastamisele Taanis.
"Loksa laevatehase müük annab meile võimaluse koondada kogu tähelepanu laevaehitusele Lindös ning tütarfirma Baltija arendamisele Leedus, mis teeb sellele allhanget," ütles tehase tegevdirektor Finn Buus Nielsen tollal.
Tehingu peab heaks kiitma konkurentsiamet, tehing soovitakse lõpetada oktoobri lõpuks.