Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Emotsionaalsem naistereklaam

    Tartu Ülikooli kommunikatsiooni õppejõu ja tarbimiseksperdi Margit Kelleri sõnul on peredes naiste roll tarbimisotsuste tegemisel alati suur olnud. "Naised väärtustavad meestest enam elustiilile orienteeritud tarbimist, olles seejuures meestest säästvamad ja rohelisemad tarbijad," rääkis Keller.
    Konsumerismi ehk elustiilile orienteeritud tarbimist ning moe, šoppamise, brändide, stiili ja disaini väärtustamist on naiste seas rohkem. "Nende seas, kelle konsumerism on väga kõrge, on naisi 60% ja mehi 40%. Võib väita, et vähemalt n-ö tarbimise hedonistlikum pool on naistele nende endi hinnangul olulisem kui meestele," märkis Keller.
    Samaaegselt on naised rohelisemad tarbijad. Säästva tarbimise indeks - prügi eraldi kogumine, ökotooted jne - on naiste seas kõrgem.
    Kelleri sõnul on Eesti turg nii väike, et väga spetsiifiliselt sihtrühmastatud turundust on üpriski vähe. "Nišikampaaniad ei tasu end ära," nentis Keller. "Praegu on pigem selline aeg, kus kogu turunduskommunikatsioonis valitseb hinna-, mitte sooargument," lausus Keller.
    ASi Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuhi Kadri Lainase sõnul ei ole muudatused ostuotsuste tegemisel ilmselt põhjustatud ainult tõigast, et naised teenivad varasemast rohkem ja osalevad enam juhtimises, vaid ka asjaolust, et üha enam noori elab üksi ja alustab pereloomisega varasemast hiljem.
    "Sellest tulenevalt on hulk noori naisi, kes otsustavad üksi nii oma puhkusereisi, kodu- kui ka autoostu üle ning kes suudavad iseseisvalt teha kodus lihtsamaid remonditöid," rääkis Lainas ja lisas, et just traditsiooniliselt mehelikematel aladel on muutused pikema vinnaga. "Arvan, et näiteks naistele suunatud autoreklaamist veelgi parema tulemuse annaks see, kui panna autosalongidesse tööle naismüüjad, kes võtaksid autot ostma tulnud naist kui tõelist klienti ja ei küsiks esimese asjana, millal mees kohale jõuab," rääkis Lainas.
    Lainase arvates on huvitav tõik, et Economisti uuringu andmetel on naiste ja meeste positsioon tööalaselt võrdne eelkõige 20ndates eluaastates. 30ndates aga tõuseb meeste palgatase naiste omast kõrgemale. Põhjuseks naiste enda valikud - väikeste laste kõrvalt eelistatakse väiksema vastutuse ja seeläbi ka madalapalgalisemat tööd.
    "Samas on Eestis väga palju igas vanuses edukaid naisi, kellele kindlasti võiks suunata ka muud müüki kui traditsioonilised majapidamis-, kosmeetika- ja toidukaubad," arvas Lainas.
    Reval Hotel Olümpia turundusjuhi Kairi Lipstoki sõnul kasutatakse Eestis tehtavates reklaamikampaaniates üha enam ära n-ö naiste potentsiaali. "Saadakse aru, et tegelikkuses on siiski paljude ostuotsuste taga just naised ja naised suudavad otsuseid mõjutada üsna palju," selgitas Lipstok ja lisas, et oma reklaamikampaania sõnumi koostamisel peaks rohkem analüüsima ka seda, kes võiks olla ostuotsuse juures ja sellele mõju avaldada. "Naistele mõeldud reklaamides lähenetakse sihtgrupile pehmemalt, pigem kasutatakse sentimentaalseid ja emotsionaalseid seoseid, nagu perekond, lapsed, kodu jne," märkis Lipstok. Meestele suunatud reklaamid on agressiivsemad, toetudes tüüpilistele maskuliinsetele omadustele, nagu aktiivsus, ettevõtlikkus, võitluslikkus, vaprus ja tugevus.
    "Loomulikult tuleb reklaami oskuslikult teha, kuna tänapäeva võrdõiguslikkuse ühiskonnas tahetakse siiski sooliselt suhteliselt võrdsed olla," lisas Lipstok.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Investorite kunagine lemmikaktsia on vajunud sügavale sohu Analüütikud hindavad, kas tegemist on ostukohaga
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Eestlased reisisid mullu välismaale kaks korda enam
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.
Eelmisel aastal kasvas nii välis- kui sisereiside arv, neid tehti võrreldes aasta varasemaga vastavalt 40 ja 20% enam, teatas statistikaamet.