Aasta logistikateole kuus kandidaati

Tanel Raig 23. september 2009, 00:00

Alates 20. oktoobrist on võimalik töid hinnata ka avalikkusel. Avalik hindamine kuulutatakse välja 20. oktoobril.

Avalikkuse hinnangul on võitja väljaselgitamisel 50-protsendiline osakaal. Teine 50 protsenti on žürii hinnangul. Aasta logistikategu kuulutatakse välja ostujuhtimise ja logistika aastakonverentsil 11. novembril.

Varasematel aastatel on auhinna pälvinud Magnum Logistics, A. Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport, Schenker ja Telema.

DPD tellimiskeskus on mõeldud nii lepingulistele klientidele kui ka väike- ja eraklientidele mugavaks ja kiireks kullerteenuse online-tellimiseks.

Kullerteenuse tellimine ei saa enam lihtsam olla: tellimine toimub online, maksmine pangalingi kaudu ja kuller tuleb saadetisele määratud aadressile järele. Tellimuste ja teenuse arvete haldamine toimub samuti online.

Protsessi alustati ärikontseptsiooni ja tugeva IT-platvormi määratlemise ja arendamisega. Uuest tellimiskeskusest liiguvad tellimused online kullerite käsiskänneritesse, mis tagab efektiivse ja täpse tellimuste käsitlemise.

DHL Estonia ASi uue terminali ehituse eesmärk oli integreerida lennu- ja maanteekullerteenuse saadetiste käsitlemine ühte terminali, kaubakäsitlusprotsessi ning jagamisvõrku, et seeläbi parendada teenuse kvaliteeti klientidele ning vähendada kulusid.

Tänu uuendusele saavad kliendid nii lennu- kui ka maanteekullersaadetised kätte ühel ja samal jagamisringil ning senisest oluliselt kiiremini. Hommikune lennukonteinerite tühjaks laadimise aeg vähenes 1,5 tunnilt 25 minutile. Kulleritel on seetõttu võimalik lahkuda jagamisringile tund aega varem. Ühtsesse jagamisvõrku on integreeritud kogu lennukullerikaup ja 75% maanteeliinidelt saabuvast kaubast.

Esimese viie kuuga (aprillist augustini) on uues terminalis, vaatamata saadetiste üldarvu vähenemisele, kulu saadetise kohta kahanenud 19%. Kaubakäsitluse kogukulud on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenenud 38%.

DHL avas Express-divisjoni uue terminali tänavu aprillis.

Aasta alguses oli Riigiressursside Keskusel (RRK) eesmärk optimeerida müügiprotsessides klienditeeninduse efektiivsust.

Seati kolm sihti:

1. Müügipakkumiste koostamine tuleb automatiseerida, vähendades inimtöötundide kulu korduvatele tegevustele 50%.

2. Optimeerida teenuse (kinnisvara üürimine) eelkirjeldust, vähendamaks esmase ja korduva kontakti ajakulu 50%.

3. Sünkroniseerida rakendus kolmes põhikeeles, et vähendada keelest tulenevate eritööde ajakulu 50%.

Rakenduse loomiseks kaardistati esmalt klientide ootused. Sellest lähtudes arendati töökeskkond.

Maailmas unikaalse teenuse abil saab kasutaja saata ja vastu võtta pakki üle Eesti iseteenindusliku pakiautomaadi abil.

Pakiautomaatide võrk katab tervet Eestit 35 asukohas. Teenus on 85 protsendile Eesti rahvastikust kättesaadav kõige rohkem 15 minuti sõidu kauguselt.

Teenuse kasutamiseks on kliendil vaja teada vaid vastuvõtja GSM-numbrit ja vastuvõtja soovitud pakiautomaati. Teenuse kasutamise toimingud on kiired - paki sisestamiseks kulub keskmiselt 45 sekundit ja paki väljavõtmiseks keskmiselt 30 sekundit. Paki saabumisest teavitus ja seega võimalus pakile järele minna toimub momentaalselt SMSi teel ning klient saab kohe pakile järele minna. Puudub vajadus kaasa võtta lisadokumente ning täita blankette.

Tallinna Tehnikakõrgkooli korraldatud "Logistikaseminar 2009" eesmärk oli uudse ja efektiivse mõttelaadi kujundamine.

Keskenduti innovatiivsete logistiliste lahenduste ja rakenduste tutvustamisele ning aktuaalse äri- ja logistikaalase informatsiooni saamisele ja vahetamisele.

Korraldusmeeskond koosnes 24 inimesest, kes olid jagatud viide gruppi, kus kõigil oli konkreetne vastutusala. 26nädalase projekti vältel peeti iganädalasi koosolekuid, vajadusel ka igas grupis eraldi.

"Logistikaseminar 2009" andis positiivse emotsiooni, et innovatsiooni ja efektiivsuse kaudu on võimalik olla konkurentsivõimeline ka rasketel aegadel. Tänu seminarile said väärtusliku praktilise kogemuse korraldajad ise, kes saavad uusi teadmisi ja oskusi rakendada oma töös. Üritusel osales 230 inimest, osalejate keskmiseks rahuloluks kujunes 91,3%.

ABC Kinga logistikakeskuse rajamise põhieesmärgid olid tõsta kaupade käsitlemiskiirust, koondada ühte tegevuskohta nelja firma laod ja vähendada transpordikulusid.

Logistikakeskuses võeti kasutusele ka uus laohaldustarkvara, vöötkooditehnika ja skännerid. Selle tulemusena on vähenenud laopersonal 45%, püsikulud on vähenenud üle 25% ja kaupade käsitlemis- ja komplekteerimiskiirus on kasvanud pea kolm korda. IT-lahenduste abiga on logistika keskkond 100% paberivaba. Kogu projekti maksumus oli 3,5 miljonit.

Uus logistikakeskus avati 2009. aasta jaanuaris.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:58
Otsi:

Ava täpsem otsing