Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ERGO: sügisel on enam kindlustusjuhtumeid
ERGO kahjukäsitluse andmetel on võrreldes esimese poolaastaga aasta teises pooles hakanud sagenema nii rasked õnnetused sõidukitega kui ka varakahjud. Eelmise aasta andmetega võrreldes jätkub kahjude langustrend, selle aasta jooksul on ERGO Kindlustus hüvitanud kahjusid kokku 351 miljoni krooni ulatuses, mis on 12% võrra vähem kui möödunud aasta samal ajal, teatas ERGO.
"Konkreetset ERGO pressiteadet kommenteerides on kindlustuse kahjususe kasvuteemalisi artikleid avalikkusele esitatud hoopis sooviga ette valmistada ja põhjendada tulevast hinnatõusu," väitis Kivilaid. "Kahjujuhtumi korral pöörduvad maakleri kliendid reeglina esmajoones just oma maakleri poole ning IIZI Kindlustusmaakleri klientide kohta ei saa ma kindlasti väita, nagu oleks olukord halvenemas."
Tema sõnul on majanduslanguse ajal inimesed oluliselt alalhoidlikumad ning ettevaatlikumad, see aga mõjutab otseselt kahjusust.
ERGO transpordikahjude osakonna juhi Rain Tomingase sõnul on üks väljamakstud hüvitiste summa vähenemise põhjusi raskete õnnetuste arvu kahanemine teises kvartalis. "Sügise algus näitas aga jälle ohu märke," ütles Tomingas.
RSA Kindlustuse kahjukäsitluse osakonna juht Eero Link ütles, et kahjujuhtumite arvu kasv on sügiseti ootuspärane. "Teedel on rohkem liiklejaid, vihmast tingitud libedus ja kiilasjää," rääkis Link.
"Kindlustuspettusi usun olevat rohkem kui mullu, kuid arvan, et suurem osa neist jäi kevadesse," ütles Link.
Ifi sõidukikahjude osakonna juhataja Taavi Kiibus kahjujuhtumite arvu kasvu ei tähelda. "Kui aasta alguse võrdlused kuude kaupa näitasid suurt ja äkilist langust, näiteks sõidukikahju oli kuni 23% väiksemad, siis augustis oli langus vaid 5%. Juhtumite arv on eelmise aastaga võrreldes samal tasemel," rääkis Kiibus.
Optimal Kindlustusmaakleri tegevdirektor Tarmo Hillep rääkis, et sageli tekitab klientide ja kindlustajate vahelist vaidlust hävinud sõidukite turuhind.
"Kuna otsene metoodika turuhinna määramiseks puudub, on klient hüvitise taotlejana nõrgemas positsioonis, kuigi lepinguliselt on ta täiesti võrdne osapool," ütles Hillep.