KUIDAS leida endale sponsorit?

Kadri Bank 24. september 2009, 00:00

Aeg on sponsorraha poolest ettevõtetes praegu varasemast kitsam. Sotsiaalset ettevõtlust arendava Heateo SA juht Mart Kuusk ütles, et ettevõtjate poole ei ole küll raskem toetuse küsimuses pöörduda, kuid nende toetusvõimalused on piiratumad.

EMT avalike suhete juhi Kaja Sepa sõnul pole viimase aasta jooksul küll sponsorlepingute arvu ja mahtu vähendatud, kuna selle perioodi lepingud on sõlmitud juba varem. Erandiks oli suusaliit, kelle lepingumaht vähenes juba varem Kristina Šmiguni emaks saamisest tingitud võistluspausi tõttu. "Küll aga peame kahjuks koomale tõmbama järgmisel aastal - uusi suuremaid projekte järgmisel aastal juurde ei võta, vaid jätkame olemasolevatega ja võimaluste piires," ütles Sepp.

Saku Õlletehase juhil Veli Pekka Tenniläl ei ole tulnud ühtegi suurt ümberkorraldust sponsorluspoliitikas siiani teha, kuid sponsorlusrea eelarves on nad terava pilguga üle vaadanud küll.

Toetajate otsijal, olgu selleks siis sportlane, kultuuriürituse korraldaja või kolmanda sektori ettevõtja, ei tasu aga käega lüüa - ettevõtjad kinnitavad, et olulisim on ikkagi projekt ise.

Tennilä ütles, et sponsorite otsimisel on määrava tähtsusega õige ajastus. "Ettevõtted toimivad üldjuhul aastase eelarve piires ja kiireid vaheliigutusi suurte toetussumade andmisel ei tehta. Tavaliselt toimuvad järgmise aasta eelarve planeerimised sügiseti."

Seega just praegu. Äripäev toob välja seitse soovitust edukaks sponsori leidmiseks.

Eesti parim triatleet Ain-Alar Juhanson kaotas masu tõttu suursponsori, kuid võitis hea idee abil üle tuhande väiketoetaja.

"Isiklikud tutvused võivad aidata taotlust esitada, aga ei kindlusta toetuse saamist. Pigem on olulised projekti originaalsus ja taotleja veenmisoskus," ütles Juhanson.

Tema lugu on kujukas näide majanduse rabeduse mõjust toetuse saajatele: sportlase kuldsponsor oli kahel eelmisel aastal Q Vara, mille omanikke vendi Lillepäid tundis Juhanson juba kodukandist Paidest. Kinnisvarafirma raskused mullu sügisel keerasid aga toetuse kinni ja ähvardasid nullida Juhansoni lootuse osaleda seitsmendat korda Ironmani kuulsaimal maailmameistrivõistlustel Havail.

Juhanson saavutas mullu 13. koha, nüüd oli tema soov saada poodiumile. Ettevalmistuseks vajas ta aga 150 000 krooni, mida ta juba mullu novembris püüdis hakata oma fännidelt koguma Youtube'i video abil.

Video kogus 10 000 klikki, aga rahalises mõttes sellest tolku ei olnud. Selle suve lõpul pakkus Priit Salumäe, Hawaii Expressi marketingijuht ja Juhansoni sõber, uuesti välja varem maha maetud idee: vähemalt 100 krooni eest sportlast toetanute nimed kantakse Ain-Alari võistlusvormile. Youtube'i asemel saadi seekord abipalve maha hõigata ETVs ning sealt läks lumepall veerema. "Tänu meie meediainimestele leidis projekt kajastust erinevates väljaannetes. Sellega tuli kaasa rida suurfirmasid, kes olid nõus jagama infot oma kanalite kaudu," meenutas Juhanson. Vajalik rahasumma ettevalmistuseks on nüüdseks koos. 10. oktoobril läheb mees Ironmani tiitlit jahtima, võistlusvormi rinnal 1045 inimese ja ettevõtte nimed.

Mart Kuusk, Heateo SA juht
Miks inimesed üldse toetavad seda, mis neile on hingelähedane, lähtudes oma põhimõtetest ja väärtushinnangutest? Usun, et väga paljud ettevõtjad annavad toetuse veendumusest, et nii on võimalik saavutada positiivne tulemus nende jaoks olulises valdkonnas.

Hea tegemine annab hea enesetunde. Äkki see on lihtsalt üks inimeseks olemise paljudest tahkudest?

Veli Pekka Tennilä, Saku Õlletehase juht
Sponsorlus on ettevõtte tegevuse ja elutsükli loomulik osa. Ettevõte ei saa eksisteerida ilma seda toetava ühiskonnata, mistõttu on tal kohustus anda ka oma panus ühiskonnaelu edendamisesse.

Präänik on ettevõttele peaasjalikult positiivses tagasisides ja heas tundes, nähes meie panust erinevate kultuuri- või spordiürituste õnnestumisel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:14
Otsi:

Ava täpsem otsing