SMS-teenuseid pakkuv Fortumo tõstab tuure

Virge Haavasalu 24. september 2009, 00:00

"Fortumo-sarnaseid lokaalseid ettevõtteid on viimase aasta jooksul tekkinud, aga me näeme enda tugevusena kindlasti regioonide katvust," rääkis Koppel. "Kindlasti katame meie Kesk- ja Ida-Euroopa ning Aasia regioonis kõige paremini."

Koppeli sõnul on tänu kahele-kolmele koostööprojektile lääneriikides võimalik teenust pakkuda mitmes riigis korraga. "Ida-Euroopa ja Aasia ning Okeaania rindel liigume praegu natuke aeglasemalt, riik riigi haaval," lisas ta.

Põhiline koostööpartner Skandinaavias ja Aasias on Koppeli ütlusel Ericssoni tütarfirma, aga on ka teisi ettevõtteid. "Senimaani oleme läinud hästi tugevalt mudeliga, et võtame endale partneriks ettevõtteid, kes tunnevad kohalikku turgu, sealset regulatsiooni ja saavad meid nendes riikides aidata," selgitas ta.

Kui veel mõni aeg tagasi oli kuu keskmine käive 2,8 miljonit krooni, siis Koppel usub, et septembris oli käive juba suurem. "Kui me liigume samas tempos ja järsku kasvu ei tule, siis kasvab käive eelmise aastaga võrreldes tänavu ümmarguselt 300 protsenti," prognoosis ta.

"Oleme jooksvas plussis," rääkis Koppel pea kahe-aastase ettevõtte kohta. Kas aasta lõpuks tuleb kasum või kahjum, sõltub Koppeli hinnangul paljudest asjadest. "Suhteliselt reaalne võimalus on väga tagasihoidlikult tegutsedes jõuda nulli, aga pigem mitte. Me oleme kasvufaasis, kus investeeritav raha ei tule veel täies mahus tagasi," põhjendas ta.

Hiljuti laieneti üheksasse Lääne-Euroopa riiki. Riikide arv võiks aasta lõpuks kasvada 35ni. "Üks järgmise aasta fookus on venekeelne kontingent ehk kõik idabloki riigid," märkis Fortumo juht. Samas nentis ta, et aasta jooksul on lisandunud palju riike ja korraks peab hoo maha võtma, et mitte kokku joosta.

Iga kuu kasvab teenuse kasutajate hulk Koppeli ütlusel hinnanguliselt 15-25% ja uutes riikides oodatakse vähemalt kaks korda suuremat kasvu. "Kuna tegemist on tasuta teenusega, siis kasutajate kasv ei ole võrdne käibe kasvuga," kommenteeris ta. "Ise peame Fortumot pika saba mudeliks, kus hinnanguliselt 5-10% on ettevõttele tulutoovaid kliente. Ülejäänud ehk pikk saba on sellised, kes midagi lihtsalt teevad," lisas ta.

Praegu rahastab Fortumo Koppeli sõnul ettevõtte kasvu ise. "Kui vaadata tulevikku, siis üks stsenaarium võiks olla see, et raha kaasatakse riskikapitalistidelt," märkis ta. "Mitme osapoolega on seda teemat arutatud, aga ühtegi kaasinvestorit praegu ei ole."

Fortumo konkurendi Aspiro Balticsi juhatuse esimees Mart Kikas 2,8 miljoni kroonist kuukäivet suureks ei pea. "Ma ei ütle, et see on väike number, kindlasti mitte, aga kui vaadata, mitmel turul nad on, siis võib-olla jälle käive ei olegi nii suur."

Kikase sõnul ei ole Fortumo neile igal sihtturul otseselt konkurent, aga kindlasti üks suuremaid konkurente. Fortumo sihib tema sõnul natuke teist sihtgruppi ja turge, näiteks Ida-Euroopat ja Aasiat, mida Aspirol ei ole. "Kui me keskendume pigem suurematele ettevõtetele, siis nemad just keskmistele ja väiksematele," lisas ta.

Kikase sõnul on jõuline laienemine kahe otsaga asi. Aspiro kontsentreerub teatud turgudele, nagu Skandinaavia ja Baltimaad, kus nad peavad end tugevaks, olles oluliselt suuremad kui neist järgmised konkurendid.

"Siis on maailmaettevõtteid, kes ütlevad, et neil on 150 riigis üle maailma ühendus. Fortumo on kusagil vahepeal. Kas see on praegusel turul konkurentsieelis, ma ei tea," rääkis Kikas.

Aspiro Baltics on Norra börsiettevõtte tütarfirma, kes tegutseb Inpoci kaubamärgi all ja on tavainimesele tuttav eelkõige ajakirjade tagakaanel pakutavate mobiilihelinate, mängude ja muu lõbustusega.

MTV Networks Baltici operatsioonide juht Aleksandras Balciunas ütles, et nad ei suhtle küll otse Fortumoga, vaid emaettevõttega, pakkudes mobiilihelinate allalaadimise teenust. "Me kasutame nende teenuseid, kuna nad on usaldusväärsed ja positiivsed partnerid. Nii et meie oleme nende teenuse kvaliteediga päris rahul," rääkis Balciunas.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:14
Otsi:

Ava täpsem otsing