Meelis Milder: 2010. aastal Baltika kasumlikkus taastub

24. september 2009, 16:49

Börsifirma Baltika juht Meelis Milder usub,
et tuleval aastal rõivakontserni kasumlikkus taastub.

„Ärimudeli oleme selle võrra õhemaks ja efektiivsemaks teinud,“ põhjendas Milder "Äriplaan 2010" konverentsil. Küll aga on Baltika 2010. aasta visioon pigem ettevaatlik. „Esimesel poolaastal olulisi muudatusi tarbija käitumises ei tule. Loodame väikest tõusu teisel poolaastal. Teeme plaane selle eeldusega,“ rääkis Milder.

Kui tänavu langesid töötajatel palgad ennekõike tulemustasude arvelt, siis Milderi sõnul on Baltika juhtkond võtnud positsiooni, et töötasu saab järgmisel aastal tõusta üksnes tulemustasude kaudu. Samuti on Milderi sõnul töötajate voolavus peatunud.

Milder rääkis, et Baltika on jõudnud viiendasse kriisi. „Võtke kriisi kui võimalust ja aruka käitumise ning mõõduka õnne korral on sellest võimalik tegevamana väljuda, kui headel aegadel see võimalikuks sai,“ soovitas ta.

Tänavused plaanid tehti Milderi sõnul Baltikas eelmise aasta kolmanda kvartali pealt, mil saavutati rekordilised müüginumbrid. Kuid mullu novembris otsustasid venelased ja ukrainlased oma rahvusvaluuta devalveerida, mis tundus Milderi ütlusel algul tugevat mõju avaldavat, kuid tegelikult selle pinnalt koorus alles välja, et tegelikult on tarbimine oluliselt langenud.

„Keegi ei suutnud tarbimise taolist langust ette näha ja meil oli ka valuutade mõju,“ rääkis Baltika juht. „Me müüme Venemaale praegu sama palju kui mullu, aga saame Eesti kroonides 30% vähem raha kätte,“ nentis Milder.

Samas rääkis Milder ka, et rõivatööstusse siseneb tänavu 7% võrra tarbijaid ja 17% võrra vähem sooritatakse oste. Uusi sisenejaid ei suuda kaupmees Milderi arvates palju mõjutada. Küll aga loodab, et kaob ära vajadus poes esmahinnas kohe allahindlust teha. Tema hinnangul ei oleks see ka jätkusuutlik.

Hinnatundlikkusest rääkides, uskus Milder, et ostjaid tuleb juurde pigem keskmisel hinnatasemel ja et odavate riiete ostjaid väga ei ole. „Keskmise hinnakalassi mõiste on laiemaks läinud, nii ülespoole kui allapoole,“ märkis ta.

Mida kaupmees peaks tegema. Milderi hinnangul on võimalik reageerida uuele olukorrale, tegeleda opereerimise efektiivsuse tõstmisega. „Suured võimalused peituvad tarneahelas,“ tõdes ta, ja Baltika üritab just võimalikult vara jõuda tarbijani.

Mis saab juhtuma järgmisel aastal, peab juba praegu teadma, toonitas Milder. „Kes keskenduvad tarbija vajadusele, soovile, kes suudavad eristuda, saavad hakkama,“ uskus Milder. Ta tõi näiteks eristumise puhul Monton kampaania „Investeeri iseendasse“, mis soovitas unustada aktsiad, vaid soetada uusi riideid. Ka toonitas ta koostööd teiste valdkondadega.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. September 2009, 17:19
Otsi:

Ava täpsem otsing