Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toiduvalmistamine motiveerib elama
Nora Ephroni osalt draama, osalt komöödia jutustab vaatajale loo kaasaegsest ja edumeelsest New Yorgi naisest Juliest ning eelmise sajandi alguses Pariisis elanud ja töötanud ameeriklannast Juliast -kahest sihikindlast ja tõsielulisest tegelasest.
Mõlemat naisterahvast seob rahulolematus oma eluga. Neil puudub kindel siht, mille suunas tüürida. Et aga ükski asi pole võimatu ja ükski probleem lahendamatu, siis teevad mõlemad oma elus kannapöörde.
Leiavad kokanduses enda jaoks uue väljapääsutee ja motivatsiooniallika. Püstitavad endale hullumeelseid eesmärke ning jagavad üksteisele retsepte elamiseks.
Režissöör Ephron, kes on ka ise suur toidugurmaan, tunnistab, et sai filmi stsenaariumi kirjutamiseks innustust episoodidest mõlema naise elus.
Julia Child tegi Ephroni sõnul midagi sellist, millega keegi polnud varem hakkama saanud. Ta pani kokku kokaraamatu, mis selgitas vaimustaval viisil prantsuse kokakunsti.
Julie Powelli lugu meenutas talle aga Tuhkatriinu oma. 2002. aasta 365 päeva jooksul valmistas noor naisterahvas Julia Childi kokaraamatu juhtnööre järgides 524 rooga, pani oma eksperimendi kirja, pakkus kõigile lugemiseks ja sai kõigest sellest innustust kirjanikuna jätkata. Muide - tema teos "Julie & Julia" on müügil ka meie raamatupoodides.
Kui tabate end pärast filmi vaatamist tegelemas köögis toitude valmistamisega, mis varem utoopilised on tundunud, siis on filmi oma eesmärki täitnud ja filmitegijad rõõmsad.
"Me soovisimegi, et filmis valmistatav ja söödav toit näeks hea välja, aga ei tunduks valmistamise poolest hirmkeeruline, millega tavaline inimene hakkama ei saaks," toonitas Ephron.
"Julie & Julia" ei räägi režissööri sõnul aga üksnes kokakunstist. Nagu ikka, ei puudu säärasest linateosest ka tugev annus romantikat, sedapuhku aga mõnevõrra uudses võtmes.
Tavapäraste kinolinal näidatavate intriigide asemel on filmis kesksel kohal ausad, siirad ja kestvad suhted. "Väga palju ei kirjutata filme abielust. Ja kui seda tehaksegi, siis alati neist, mis lõhki lähevad. Mina sattusin aga nii suurde vaimustusse võimalusest kirjutada lugu sellest, kui tore on, kui sinu kõrval on armastav abikaasa, kes tunneb rõõmu, et sinuga juhtub midagi toredat," mainis Ephron.