Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tagauksest valija südamesse

    Küsimusele, kas valimisreklaam on vajalik, vastaksin pisut ebaviisakalt küsimusega: mis on valimisreklaam?
    Esmapilgul süütuna tunduv lihtküsimus kutsub vastama, et plakatid tänavail ja reklaamklipp teleris. Leheveerandik ajalehes ja poliitartikkel ajakirjas. Säärase lihtsa definitsiooni puhul võin kõhklemata vastata: valimisreklaam on vajalik. Elame demokraatlikus ning varakapitalistlikus ühiskonnas, kus valitseb parlamentaarne valimiskord. Erakonnad kuulutavad rahvale oma seisukohti ning teevad need teatavaks läbi oma kampaaniate ning kohtumiste.
    Valimisreklaam on vajalik, kuna avalikkusele suunatud kommunikatsiooni kaudu saavad valijad teada erakondade aadetest ja vaadetest ning kujundada arvamuse, keda valida.
    Hoopis keerulisem on vastata sellele küsimusele asjade tegelikku käiku arvestades. K-kohukese-laadsed juhtumid reedavad erakondade ambitsioonid mitte panustada poliitvõitluses oma aadete õigsusele ega klassikalistele reklaamkanalitele, vaid jõuda valijate südamesse salasahkerdamise keerulisi teid pidi, n-ö tagauksi kasutades.
    Seejuures tuleks kriitilise pilgu alla võtta nii võimul olevate erakondade silmatorkavalt jõulised heateod enne valimisi kui ka laimamised.
    Reklaamimaailma viimaseid sõnu on guerillamarketing, mis eesti keeli tähendab ebatraditsiooniliste vahendite kasutamist reklaamimisel. Selgelt on tunda, et seesama nähtus kogub järjest enam jõudu ka poliitreklaami sõjatandril. Tulles tagasi K-kohukese juhtumi juurde, siis reklaamiinimese silme läbi vaadatuna on tegemist puhtakujulise guerillamarketing'i juhtumiga. Jättes kõrvale eetikavaatenurga, tunnistan, et tegemist on väga laheda ja kavala reklaamivõttega. Eetilisest küljest selline tegu päevavalgust loomulikult ei kannata.
    Kuulates raadiosaateid, vaadates telekanaleid ning lugedes ajalehti, märkame kõmuajakirjandusele sarnast efekti valimisreklaamide käsitluses, kus kõmulisemad väljaastumised leiavad tahes tahtmata jõulisemalt meediakajastusi, mida muidu tuleks osta tuhandete ja miljonite kroonide eest. Näiteks kui 6x3 meetri suurusele plakatile kirjutada "valides vastaserakonda, ei saa sa muhvigi", tekitab see tunduvalt rohkem furoori, kui pelgalt valimislubaduste mantra korrutamine. Rahvas ju armastab tsirkust.
    Ent valimisreklaam on ikkagi vajalik. Kuidas me muidu teaksime, kes on kes. Küll aga ootan ajakirjanduselt endisest veel teravamat nina kõiksuguste guerillamarketing'i nippide läbihammustamisel.
    Reklaamiteooriate järgi on igas sihtgrupis mõjutatavaid "kliente", kes teevad oma otsuse emotsioonide ajel ning ostavad seda, mida nad eelnevalt näinud on. Kasutades alatuid reklaamivõtteid, mida meie väheharitud valijaskond ei ole harjunud reklaamiks pidama, saavad erakonnad mõjutada just neidsamu teadmatuse magusatel väljadel uitavaid emotsioonivaliku tegijaid.
    Kui poksivõistlusel viskaks üks osapooltest käest poksikinda ning haaraks pihku telliskivi, saavutaks ta sellega kindlasti vahetu edu. Siin saavad ehk kõik lugejad aru, et nii ei saa ju teha. Lisaks saadaks kohtunik säärase poksija kohe areenlit minema. Valimistandrilt kedagi minema ei saadeta ning pole ka kohtunikku, kes vilistaks, kuna poksijad on ise samal ajal ka kohtunikud.
    Ajakirjandus on see, kes vilistab. Ja rahvas saadab telliskiviga virutanud võistleja ringist välja. Teisisõnu: valimisreklaami on vaja, kui see käib eetikanormidele kohaselt.
  • Hetkel kuum
Ettevõtja: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Majanduslik ebakindlus räsib Briti tööturgu: töötuse määr tõusis
Suurbritannia tööturu teisipäeval avaldatud andmed paljastasid, et töötuse määr on ootamatult tõusnud ja palgakasv on taas aeglustunud, viidates tööturgu mõjutavale majanduslikule ebakindlusele.
Suurbritannia tööturu teisipäeval avaldatud andmed paljastasid, et töötuse määr on ootamatult tõusnud ja palgakasv on taas aeglustunud, viidates tööturgu mõjutavale majanduslikule ebakindlusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Tallinna uus linnapea: linna juhtimises tulevad nüüd muutused
Värske Tallinna linnapea sotsiaaldemokraat Jevgeni Ossinovski peab oluliseks oma ametiajal teha korda linnafirmade juhtimine, luua linna kinnisvarapoliitika ning koondada mitu linnaasutust üheks.
Värske Tallinna linnapea sotsiaaldemokraat Jevgeni Ossinovski peab oluliseks oma ametiajal teha korda linnafirmade juhtimine, luua linna kinnisvarapoliitika ning koondada mitu linnaasutust üheks.