Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Toyota käis välja 3,8 mln auto tagasikutsumise ja hiljem loobus sellest

30. september 2009, 19:06

Eile teatas Toyota 3,8 miljoni sõiduki
võimalikust tagasikutsumisest USA turul põrandamati pärast, mis võib põhjustada
gaasipedaali surmohtliku kinnikiilumise, veidi hiljem aga soovitas esialgu
juhikoha põrandakate ise eemaldada, kuni asjas lahendus välja mõeldakse.

Tagasikutsumine oleks suurim ettevõtte ajaloos, kes praegu esmakordselt on silmitsi raskete rahaliste kaotuste ja üleliigse tootmisvõimsusega USA autoturu masendava seisu juures, kirjutas New York Times. Viga on lihtne: põrandamati abiga võib põhja vajutatud gaasipedaal sinna jäädagi, tagajärjeks juhi tahtest sõltumatult kihutav auto ja võimalik surmav avarii. Võimalik viga hõlmab mitmeid viimase kahe kuni viie aasta populaarseid Toyota ja Lexuse mudeleid, nende seas Camry ja Prius. Euroopas müüdavaid autosid häda ei puuduta.

„See on kiireloomuline asi,“ teatas avalduses transpordiminister Ray LaHood, „kõigi huvides soovitame omanikel tungivalt eemaldada põrandakate või muu segav objekt, mis võib viia soovimatu kiirendamiseni.“ Toyota ise andis samuti soovituse omanikel juhipoolne põrandamatt eemaldada, mitte asuda seda ise kohendama ega asendada seda mingi muu põrandakattega. Samuti pole mõtet kohe autopoodi pöörduda, kuivõrd praegu töötab ettevõte probleemile alles lahendust välja.

Septembris on ettevõte andnud müüjatele korralduse juhi põrandamattide kontrollimiseks peale seda, kui ülalkirjeldatud viga kahtlustati mitme inimeste hukkumisega lõppenud liiklusõnnetuse põhjusena. Näiteks 28. augustil hukkus San Diego lähedal neli inimest ja politsei kahtlustab põhjusena selle aasta Lexus ES 350 valesti paigaldatud põrandamatti. Seda surmaautot juhtis teenistusest vaba liikluspolitseinik.

Toyota ja USA liiklusohutusametnikud teevad koostööd lahenduse leidmiseks, autotootja lubab seda õige pea. Seni jagab Toyota ameeriklastele kodulehel üksikasjalikke nõuandeid, kuidas käituda kinni kiilunud gaasipedaali puhul, et eluga pidama saada. Kui mati tahapoole tõmbamine ja selle gaasipedaali küljest eemaldamine ei õnnestu, on soovitus suruda mõlemad jalad piduripedaalile, kusjuures pideva survega, mitte järjest pumbates.

Kui omanik matti eemaldada ei taha, soovitas ettevõte hoolikalt kontrollida, et tegu on ikka õige põrandakattega, et see pole näiteks tagurpidi paika pandud või kinni kusagil, kus see ei tohiks olla.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. September 2009, 21:09
Otsi:

Ava täpsem otsing