Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijamäng võib tuua hinnalise auhinna
Tarbijamäng pakub ostmisrõõmule lisaks ka võiduvõimalust.
Näitlejatar Merle Palmistele meeldib võitmine, ent eriti sageli ta tarbijamängudes ei osale. Loosimises osalemiseks peab olema rohkem mänguhasarti, leiab Palmiste.
Näitlejatar Merle Palmiste meenutab, et kui R-kioskis oli kampaania, mille käigus teatud summa eest asju ostes sai kleepse, millede eest hiljem võimalus mängukoer lunastada, see ka võideti.
Tarbijamängude atraktiivsus sõltub Palmiste sõnul auhinnast.
"Võidetud mängukoer oli meie koera moodi, mistõttu me tahtsime seda. Aga üldiselt ma ei mängi selliseid mänge. Kui auhinnaks on mingid klaasid-potid, pole auhind atraktiivne. Eks mõjutab see, et tänapäeval on asju palju," räägib Palmiste.
Iseenesest on ju tore, et kui ostad niikuinii, saad lisaks võimaluse midagi võita, arvab Palmiste. Erinevate kleepsukampaaniate puhul on hea ka see, et võitmiseks ei pea tegema lisakulutusi.
"Võita mulle meeldib küll. Kui mulle öeldaks Selveri kassas, et Merle, te olete võitnud reisi, siis miks mitte, mulle meeldiks," naerab Palmiste. Paraku pole ta enda sõnul võitmiseks vajalikku ankeeti enamasti täitnud, mistõttu võite pole ka sülle langenud. "Loosimistes osalemiseks peab inimesel olema mänguhasart," räägib Palmiste.
"Või loteriikogemus. Või siis peab toode olema väga atraktiivne, nii et tekiks tahtmine osaleda. Kui teekond võitmiseni on liiga pikk, siis inimene loobub," räägib Palmiste.
Saku Õlletehase korraldatud Vichy VivaFreshi maitsevee tarbijakampaanias eelmise aasta detsembris auhinnana välja loositud Smart-auto võitnud Tõnis Nõgel pole enda sõnul varem auhindu võitnud, ehkki on kampaanites osalenud varemgi.
"Kuna jõin seda vett ja pudeleid oli palju käes, osalesin ka loosimises," meenutab Nõgel. Erinevates kampaaniates osalemiseks on Nagel ostnud näiteks energiajooki, mida tavapäraselt ei joo, ent lihtsaim on osaleda mängudes toodetega, mida igapäevaselt niigi tarbitakse, leiab Nõgel.
Laulja ja sõumees Emil Rutiku tunnistab, et tarbijamänge ta ei mängi.
"Selleks, et tarbijamängudes osaleda, peab olema kaasaminev ja osavõtlik. Pead olema kogu aeg n-ö ree peal, et teada, kus ja milline kampaania toimub. Kui püüad poest pigem pea ees läbi joosta, on sellised mängud tülikad," leiab Rutiku.
Kleepsude puhul on igaühel võimalus võita, kiidab Rutiku, aga loosimise puhul on usaldus väiksem.
"Loosimine toimub ju kuskil kaugel. Olen mitmete loosimiste läbiviimisel osalenud ja võitnud inimestele helistanud. Esimese reaktsioonina öeldakse tihti, et kas te teete nalja, ei usuta. Hiljem aga tunnistatakse, et asja oli väga vaja," räägib Rutiku. Kui asi läheb inimesele, kellel oli seda vaja, siis on ju kõik hästi, leiab ta.
Mänguhuvi oleneb Rutiku sõnul inimese iseloomust.
"Aga üldiselt on see uue maailma komme, et tahetakse saada kelleksi, kes ei olda, tahetakse saada kuningaks. See on ahvatlus, mis innustab. Rohkem võiks rahul olla sellega, mis on. Sisemine hingerahu on kõige olulisem," lisab Rutiku.
Meie pottide-pannide kleepsukampaania õnnestus üle ootuste hästi. Nii imelik kui see ka pole, oli kampaania heaks müügiargumendiks.
Kampaania edukus on samas kahe otsaga asi. Läbimüüki tõstis see märgatavalt, see oli argumendiks, mis meelitas inimesi ostma nii palju, et kleepsu saamiseks vajalik summa ostuga kokku saada.
Samas tekitas see meile näiteks logistilisi probleeme, inimesed pidid ennast isegi kirja panema, et auhinnad kätte saada.
Meie suviste tarbijamängudega kaasneb alati ka reklaam, välireklaam ja võimalusel ka telereklaam, nii et tänu mängule toimuvat läbimüügi kasvu on raske konkreetselt välja tuua. Mängus osalemiseks ostetud toote koodide meile saatjate arv küündib kümnetesse tuhandetesse. Ka majandussurutise tingimustes ei ole osalejate arv oluliselt vähenenud.
Rimi on korraldanud kleepsude kogumise kampaaniaid juba kaks aastat. Vahepeal vaibunud tarbijamängude traditsioon on taas võimsust kogumas. Majandustõusu kõrgajal mõneks ajaks huvi tarbijamängude vastu rauges.