KUIDAS meelitada klienti poodi?

Kadrin Karner 08. oktoober 2009, 00:00

"Mis seal salata, hinnakampaaniad on praegu kõige mõjusamad. Kuid kui tegemist pole säästupoega, kes positsioneeribki end hinnaliidrina, tuleks nendega siiski piiri pidada," ütles ABC Kinga turundusjuht Anne-Liis Ostov.

"Seetõttu on oluline meeles pidada oma pikaajalisi eesmärke ja mitte brändikuvandit devalveerida," lisas ta.

Ostovi sõnul tasub hinnakampaaniale pakkuda teisi alternatiive, nagu ostuga kaasa antav sooduskupong järgmiseks ostuks või toote ostmise korral võimalus saada teine soodsamalt.

Kuigi Ostov tunnistab mitmekülgse reklaami ja erinevate kanalite vajadust, on ta kindel, et jaekaubanduses on ja jääb mõjusaimaks reklaamikanaliks ja brändiväärtuste kandjaks poe müügikeskkond ise.

Sama meelt on ostukeskkonna loomisega tegeleva firma Tarkmark üks loojatest Egle Leino, kelle sõnul on töö Eesti kaupluste vaateakendega väljakutse. "Kui kauplus oleks ajakiri, siis vaateaken oleks selle esikaas," ütles Leino.

Tema sõnul ei ole mõjusa vaateakna kujundamine vaid sinna kauba väljapanek selle kõige lihtsamas tähenduses, vaid omaette teadus, kuidas edukalt püüda inimese tähelepanu ning suunata tema edasist tarbijakäitumist.

Uuringud näitavad, et ainuüksi kaupluses olev valgus mõjutab arvestatavalt müügi edukust - ühes eestimaises toidukaupluses piisas sellest, et oskuslikult muudeti apelsinidele langevat valgust, ja nende müüginumbrid kasvasid 40%.

Teises olukorras suudeti sviitrite läbimüüki kasvatada 80% pelgalt nende alumiselt riiulilt silmade kõrgusele tõstmisega.

Ostov ütles, et nende teadmiste ja kogemuste valguses julgeb ta väita, et läbimõeldud ostukeskkond suudab parandada läbimüüki 20-80% võrra.

Montoni brändijuht Kaie Kaas rääkis, et Monton peab oma kliente sõpradeks ning nendega on kõige mugavam suhelda läbi sotsiaalsete võrgustike, nagu koduleht, Twitter, Facebook, pildid viimasest fotosessioonist Flickris või meeskonnaliikmete tutvustamine blogis.

"Need on kanalid, mille arvel oleme vähendanud traditsioonilise turunduse osakaalu ning suurendanud alternatiivset ja personaalset lähenemist," lisas Kaas.

Ka Ostov rõhutab sotsiaalsete võrgustike ja e-kanalite olulisust.

"Elementaarne on omada korralikku ja kaasajastatud kodulehte. Sealt edasi võiks mõelda, kuidas kajastada oma ettevõtte tegemisi internetis olevates sotsiaalsetes võrgustikes," rääkis ta.

Montoni brändijuht peab oluliseks, et erinevad kanalid üheskoos sõnumit toetaks ja moodustaks terviku. Siiski leiab ka Kaas, et praegu on oluline pakkuda oma tooteid hea hinnaga ning korraldada sooduskampaaniaid.

Leino peab allahindluste korraldamisel oluliseks soodsa hinna väljatoomist, sest sellepärast ju minnaksegi allahindluse ajal poodi.

Tähtis on info hästi kiirelt ja lihtsalt kliendini viia. Kaupluses kasutatavad sildid, mis muidu on neutraalsed, võivad sooduskampaania ajal olla agressiivsemat värvi. Samas peab alati meeles pidama, et kõige paremini viivad sõnumi kohale lihtsad nipid.

Leino tõi näiteks Montoni rohelisesse kilesse riietatud mannekeenid kaupluse aknal ja Zara minimalistliku reklaami kaupluse aknal, kus on silt kirjaga "Allahindlus".

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:15
Otsi:

Ava täpsem otsing