Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kui investeerida tarbimise ärisse...
Tarbijale suunatud ettevõtted ei ela praegu just unelmate maailmas ja võib uskuda, et erilist muutust paremuse poole pole lähemate kvartalite jooksul ka loota. Ent mõned USA börsidel noteeritud tarbekaupadele keskendunud ettevõtted on konkurentidega võrreldes siiski paremas seisus, vähemalt mitmete finantsnäitajate põhjal. Oma subjektiivse valiku parematest ma siin ära toongi. Lõpliku investeerimisotsuse tegemiseks oleks mõistlik muidugi põhjalikumalt uurida ka ettevõtete ärimudeleid, strateegiat, turge, juhtkonda jne.
Tingimustele vastanud ettevõtetest on raske selgelt atraktiivseimat välja tuua. Church & Dwight on viimase aasta jooksul suurepäraselt hakkama saanud - nii käive kui ka kasum on näidanud head kasvu, samas on aktsia hinnatase sellest osaliselt johtuvalt ka suhteliselt kõrge. Tuleks muidugi siiski tulevikku vaadata ja kui ettevõte suudab ka edaspidi jõudsalt oma tulemusi parandada, siis oleks Church & Dwight hea investeerimisidee.
Archer-Daniels-Midlandi hinnataseme näitajad on jälle päris ilusad, kuid ettevõte on veidi oma tulemustes tagasi andnud, samuti ei paista bilanss millegi erilisega silma. Väikseima turuväärtusega Fossil edestab teisi suurepärase finantspositsiooni poolest, ent on ka kõrgema hinnatasemega, samuti võiks veidi muretsema panna ettevõtte juhi Tom Kartsotise hiljutine küllaltki märkimisväärne aktsiamüük.