Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasutatud autod viiakse Eestist 3-4 kaupa minema
"Mõnel korral on käidud ka treileriga, kuid enamasti viiakse Soome-Rootsi 3-4 sõiduki kaupa ja on selge, et oma tarbeks neid ei osteta," ütles Balti Realiseerimiskeskus OÜ juhatuse liige Hallar Loogma.
"Viimase kahe kuuga on kasutatud sõidukite müük kasvanud nii sisemaale kui ka välismaale, ladu on tühi ning nõutakse enam, kui tuleb müüki," lisas ta.
Soomes ja Rootsis on eelistatumad kuni kolm aastat vanad BMWd ja Mercedesed, tarbeautodest Ford Transitid, rääkis Loogma. Lisaks põhjanaabritele käivad Eestist autosid müügiks kokku ostmas ka diilerid Saksamaalt ja Valgevenest, sama joon on jälgitav ilmselt Lätis-Leeduski, märkis ta.
A2 Autowelt OÜ juhi Raul Kiviranna sõnul viivad välismaalased korraga ära 4-5 autot.
"Soomlased eelistavad diislit ja universaali, markidest on hinnas sakslased," iseloomustas ta põhjanaabrite huvi. "Rootslased aga soovivad eksklusiivsemaid, kallimaid autosid hinnaklassis 20 000-30 000 eurot ehk siis autosid, mida on siin turul raske müüa," lisas Kivirand.
Venelasi huvitavad tema sõnul alla 100 000 krooni maksvad autod. Muu hulgas on idanaabrite sellise valiku põhjuseks ka tollireeglid, mis ei luba tuua üle piiri uuemaid kui kolmeaastaseid masinaid, selgitas Kivirand.
Soome väljaande Taloussanomat teatel pöördus kasutatud autode hind seal kasvule. See peegeldub ka hindades, augustis alguse saanud hinnatõus jätkus ka septembris, mil hinnad kerkisid 5,5% võrra.
Autode turgu analüüsiv Gray-Heni analüütik Markus Halonen ütles, et ootab sügisel hindade kasvu veelgi, sest autode juurdevool turule on väike.
Ehkki müügiks läheb pea kõik, mis turule tuleb, on Gray-Heni andmeil eriti nõutud väikeautod. Automüüja Laakkoneni kasutatud autode müügijuht Pekka Joensuu Nupponen ütles Taloussanomatele, et sel sügisel on eriti hästi läinud kaubaks universaalkerega mudelid.
Eestis lähevad Loogma ütlusel üldplaanis müügiks kõik margid. Siiski soovitakse vähem 5-10 aasta vanuseid ja vanemaid suuri kalleid autosid. Pigem tahetakse ökonoomseid, kuid praktilisi autosid, näiteks universaale, kinnitas ta.
Sõiduautode puhul on nõudlus pakkumisest tema väitel selgelt üle. "Sõiduautode uputusest enam rääkida ei saa: just liisinguautosid ostetakse enam, kui müüki tuleb," lisas Loogma. Tavapäraselt toob sügis müügis languse, märkis ta.