Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
HansaRaama programm sunnib pangamakseid käsitsi sisestama
"Enamgi veel - kui ma HansaRaama uuendatud programmi avan, on seal ka info, kuidas SEBs kontot avada," imestas metsanduskontserni OÜ Lignator pearaamatupidaja Anu Sõnajalg selle üle, kas tarkvaramüüja on asunud SEB heaks müügitööd tegema.
Sõnajala sõnul soetas nende firma enne 1. oktoobrit, kui vana tarkvaraversioon lukku keerati, uue HansaRaama versiooni. "Kui meie IT-mees oli raamatupidamistarkvara uue versiooni töökorda seadnud, selgus, et sellega saab maksekorraldusi otse saata vaid SEBsse ja seda ka alles pärast täiendava lepingu sõlmimist HW HansaRaamaga," rääkis ta.
Sõnajalg ütles, et kuna nad ei soovi sõlmida täiendavat lepingut ega vahetada panka, on ta sunnitud tegema maksekorraldusi näiteks Swedbanki käsitsi ja ühekaupa.
HansaRaama OÜ juhatuse liige Helen Märtsoo sõnul on liialdus väita, et kliente sunnitakse kasutama SEB maksete lahendust, sest pangamakseid võib klient sisestada ka käsitsi.
Et HansaWorldi raamatupidamistarkvara uue versiooni puhul küsib tarkavara edasimüüja automaatsete ülekannete eest teenustasu, on meile üllatus, ütles SEB kommunikatsioonijuht Silver Vohu. "Meie pank HansaWorldi teenitavast tulust osa ei saa," lisas ta.
Swedbank teatas, et nende poolt on tehniline valmidus olemas, et klient saaks tavapäraselt toimida ka uue HansaWorldi versiooniga.