Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Visa rühib visalt Sinu rahakotti

Silvia Viidik 30. oktoober 2009, 00:00

Olen alati imetlenud Visa ja Mastercardi ärimudelit. Milline geniaalne mõte korjata tulusid maksete vahenduselt ja mitte vastutada igasuguste liiga uljapäiste kulutustega seotud võlakoormate eest, mida näiteks pangad kandma peavad.

Teisipäeval pärast kauplemise lõppu USA börsil teatas maailma suurim maksete vahendaja Visa oma lõppenud kvartali tulemused. Need ületasid ka analüütikute ootusi, mis iseenesest sel kvartalil just ülemäära üllatav ei ole.

Kohe pärast tublisid tulemusi pani ajama ka aktsia hind ning kerkis järgmise kauplemispäeva lõpuks 3,6 protsendi jagu hinnale 76,57 dollarit. Sellest võtsid omakorda tuld optsioonidega kauplejad, kes pole tervelt viimased viis kuud nii aktiivselt Visa aktsia tulevikku ennustada püüdnud. Lepingute arv, mis panustab aktsia hinna tõusule, kerkis Bloombergi andmetel 64 388 lepinguni. See on enam kui kolm korda rohkem viimase nelja nädala keskmisest mahust ja pea kaks korda rohkem aktsia hinna langusele panustavate müügioptsioonide arvust. Alati mõjuvad hästi ka uudised ettevõtte enda aktsiate tagasiostuplaanidest. Nimelt plaanib Visa Bloombergi andmetel osta tagasi miljardi dollari ulatuses aktsiaid.

On ka ilmselt põhjust uskuda Visa tugevusse, kui vaadata näiteks vahendatud maksete mahte. Viimase septembripäevaga lõppenud kvartalis tehti Visa brändimärgiga kaartidega pea 10,5 miljardit makset, mis aasta varasemaga võrreldes märgib 9protsendilist kasvu ning on juunis lõppenud kvartalist 2 protsenti enam.

Lisaks rõõmustavale tõusuprotsentidesajule Visa enda jaoks tähendab maksete arvu kasv paranemist ka terves tarbijateplejaadi rahakotis. USA maksete maht, mis on Visa võrgustikus tehtud kulutuste peamine mõõdik, langes kvartalis vaid protsendi võrra. Septembris kerkis näit samuti terve protsendi ning juba järgmisesse kvartalitulemusse kuuluva oktoobri esimesel kolmel nädalal kasvas maksete maht lausa kolm protsenti.

Finantsjuht Byron Pollitt märkis konverentskõnel, et trend on paljulubav. Siiski ei saa ainult maksetele toetudes midagi öelda USA majanduse pöördepunkti kohta, kuigi eile avaldatud 3,5protsendiline kasv lubab üht-teist aimata. Visa tegevjuht Joseph Saunders loeks tulemustest vähemalt olukorra stabiliseerumist. Lisaks on tarbijad asunud (imetabaselt mõistlikult) palju rohkem kasutama krediitkaartide asemel deebetkaarte, USAs langes võlal põhinev laristamine 10 protsenti ja enda hoolega teenitud raha kulutamine kasvas 5 protsenti.

Tulemuste avaldamise päeval sõlmis Visa ka uue lepingu enese demonstreerimiseks peaaegu kõigile televiisorit, raadiot või ajalehetellimust omavatele inimestele üle maailma, internetiühendusest rääkimata. Nimelt allkirjastati Moskvas toimunud kohtumisel leping Rahvusvahelise Olümpiakomiteega, mis pikendab spordimängude sponsorlust veel kaheksa aasta võrra, 2020. aasta suviste mängudeni. Kuigi lepingu detaile ei avaldatud, on AP hinnangul enamik nelja-aastaseid sponsorluslepinguid umbes 100 miljoni dollari väärilised.

Reklaamina tasub leping end ilmselt päris ilusti ära. "Olümpiamängud annavad erakordselt suure globaalse mõju ja ligipääsu peaaegu kõigile demograafilistele gruppidele," märkis Visa turundusjuht Antonio Lucio lepingut kommenteerides. Ja tõsi ta on. Lisaks annab sponsorlus Visale ja temaga koostööd tegevatele pankadele võimaluse kasutada ka olümpiasümboleid ning, mis veel väärtuslikum, ka maailma parimaid sportlasi oma reklaamüritustel enne mänge.

Maksevahendaja ei läinud olümpiaga seotud trummipõrinast osa saama mitte hea lootuse peale, vaid juba kogenud sponsorina ootab ta korralikku kasutajate arvu kasvu ning koos sellega loomulikult ka suuremal arvul Visa-kaartide makseterminalist läbitõmbamist. Näiteks enne Pekingi olümpiat kasvas nõudlus Visa kaartide järele mõnes pangas lausa 22 protsenti.

Mida enam ühiskond liigub sularaha kasutamise asemel kaardimaksete eelistamisele, seda enam teenib lisaks teistele kaarte väljastavatele finantsasutustele ka Visa. Pealegi on lähenemas ka jõulud, mis tähendab kõigile tarbijaga kokkupuutuvatele tegevusvaldkondadele üht õnnist teenimisaega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:17
Otsi:

Ava täpsem otsing