Esmaspäev 16. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

KUIDAS saada 2085 häält?

Aivar Hundimägi 02. november 2009, 00:00

Valimiskampaaniate ajal näeb avalikkus seda, mida kampaaniameistrid soovivad näidata. Pakume mõned väljavõtted memodest ja kirjavahetusest, mis heidavad valgust Robert Antropovi riigikogu valimiskampaania korraldamise köögipoolele.

  • Antropov seadis eesmärgiks, et ta peab Reformierakonnale Lääne-Virumaal Droomi prognoositud 9000 häälest võtma üle poole ehk 4700 häält ja tegema parema tulemuse kui esinumber Kristiina Ojuland. Valimiskampaania põhisõnumi koostamiseks palus ta abi Reformierakonna kampaania ühelt nõustajalt Jüri Pihelilt. Otsustati, et Antropovi kampaania tugineb kolmel sõnal - terve, tugev ja turvaline - ning on suunatud eeskätt noortele. Soovitused T-särkidele reklaami trükkimisel: "Seljale: Robert Antropov, nimele juurde trendikalt kujutatud 392, nagu sportsärgil, ja kuskil võib olla ka orav, näiteks kaeluse juures või selja peal kaeluse juures, nagu sportsärkidel firmamärk /---/ valdav stiil spordivõistluse meeskonnakujunduse casual kasutamise variant, nii et noor inimene seda hea meelega selga paneks."
  • Alguses oli probleeme ka Antropovi nime õigekirjaga. "Esimene kiirmärkus: Robert on ANTROPOV. Püüame omavahel sellest kinni pidada ja ka meie raha eest meie jaoks materjale tootvatele inimestele pole häbiasi seda meelde tuletada," pahandas Antropovi abi.
  • Juba jaanuari alguses hakkasid reformierakondlased plaanima kahte suurt pidu, millest pidid kujunema valimiskampaania ühed võimsamad üritused Lääne-Virumaal. Praegu väidab Reformierakond, et need üritused polnud erakonnaga kuidagi seotud. Peo plaanimine aga näitab vastupidist.
  • Nii pidid 14. veebruari õhtul ja öösel toimuval sõbrapäevaüritusel olema ööklubis Lokaal nähtaval kohal Reformierakonna õhupallid, kondoomid, visiitkaardid, pastakad. Kuna külastajatele otsustati pool ööklubi piletirahast kinni maksta, siis plaani järgi jäi ööklubile saamata jääva piletitulu hüvitamine Reformierakonna ülesandeks. Nagu ka ülesanne hankida üritusele piim ja mahl, millest Ojuland ja Antropov saaksid kokteile segada. Reformierakonna ülesandeks jäi ka ürituste reklaami organiseerimine Õhtulehte, Viru Raadiosse, Sky Plussi ja Selverisse. Sarnased ülesanded määrati Reformierakonnale ka 23. veebruaril toimunud üritusel "Pingviinide ball". Seekord pidi Reformierakond hankima veel ka vahuveini.
  • Kokku pidi Rakveres tasuta internetipunkti avamine ja valimiskampaania ajal avatuna hoidmine minema Antropovile maksma 50 000 krooni. Pool rahast pidi minema avamisürituse õhtujuhile Margus Staltele.
  • Millegipärast jäi aga suur avamisüritus ära ja selle asemel pakkus Antropov oma kampaaniameeskonnale järgmise idee, mille autoriks oli parteikaaslane Raul Orav.
  • "Kord päevas ilmub üks showman (Rakvere teatrist) ja teeb pulli ning Reformierakonna reklaami, jagab nänni jne. Vahest olen ise ka kohal… Aga mida vaja oleks: puudu on info minu seisukohtadest ja sõnumitest, pole mida jagada, palun aidake inf kokku panna. Mis puudutab ref üld loosungeid, siis estonias üldkoosolekul Kirst Michi poolt esitatu on parim. Kes hangib selle presentsi?"
  • "Nüüd siis voldikust. Kogus ja paber on korras. Aga Robert palus öelda, et voldik tuleks täiesti uue ja värske pilguga üle vaadata.
  • Praegune on professionaalne, aga turvaline "vanainimese" voldik. Jüri (Jüri Pihel - toim) algus reformi ajakirja oli nii ülikõva, midagi samasugust tahaks näha ka siin. Ðokeeriv algus, mis paneb edasi lugema, mitte ahju kütma."
  • Üks näide, et reklaamibüroo kooskõlastas valimiskulutused Antropoviga, oli sünnipäevapidu Spiritis, mis oli osa kampaaniast. Vaatamata sellele, et Spiriti omanik Andres Peets on Antropovi tuttav, koostati Antropovile spetsiaalne hinnakiri kõrgemate hindadega. Antropovi abi juhtis sellele tähelepanu:
  • "Robert, kas tegemist oli su tuttavale kuuluva kohaga? Minu meelest viie võileiva eest 300 krooni on väga vinge hind, kohviku enda hinnad nagu toidu poolest ei ole eriti kõrged. Rääkimata sellest, et 100 inimese kogus peaks normaalse mõistuse järgi tooma hinnaalanduse tavahindadest, on jookidele isegi võrreldes veebilehel üleval olevate hindadega igale tassile/pudelile 5 krooni otsa kupatatud." Kirjast oli kasu, sest varsti esitas Spirit uue pakkumise.
  • "Kui vaatad valimiskalendrit, siis nädalavahetusel, kui on CSI-kas (Antropovi valimisüritus, mida ta korraldas erinevates kohtades), on võimalik korraldada midagi sarnast vanadele inimestele, et Robert teeb kohvi ja kooki välja, aga keegi kohapealne ajab vanad inimesed kokku. Nii saaks nädalavahetuste päeva ja õhtu vahelist aega efektiivselt kasutada."
  • Antropovi üks valimiskingitus oli pusa, kuhu pidi tulema tema foto ja Reformierakonna sümboliks olev orav. Kavandite ülevaatamine tekitas järgmise arutelu.
  • Antropovi abi: "Kas orav ei ole ka veidi paremale poole viltu?"
  • Droomi omanik Penu: "Aga see, et ta paremale poole viltu on, ongi hea. Kui ta vasakule kalduks, oleks orav keskerakondlane."
  • Sekkub Antropov: "No mis jutud teil siin õhtupoolikul… parem või vasak kalle. Kuhu kadus käemuskel ja vaadake, kuidas orav pähklit hoiab… nagu hoiaks… ? … ja näoilme nagu vangist perverdil…? Palun tehke midagi!!!"
  • Kiri reklaamibüroole Droom:
  • "On olemas võimalus, et Robert kingib Rakvere Gümnaasiumile 20 ID-kaardi lugejat. Sellega tahab Robert anda märku, et moodsa e-riigi võimalusi peaks saama ka koolis tutvustada. Tema nn "e-kampaania loogiline jätk". /---/ Teie koostaksite selle kohta artikli ning Robert astuks 10 minutiks gümnaasiumist läbi ja annaks direktor Aivar Pardile need üle. Teeksime kiirelt paar õnneliku näoga pilti ja laseksime stoori lehte. Arvan, et selle võiks ajastada nädal-poolteist enne valimisi. /---/
  • Ma ei tea küll teie ID-kaardi ostuhinda ega oska nii lennult hinnata taolise ürituse kasulikkust, aga põhimõtteliselt võiks asi kõlapinda peale leheveergude ka kooli personali seas leida. Gümnaasiumi direktor on nõus, infojuht samuti. Tingimus on see, et selle artikli tahaks direktor enne läbi lugeda."
  • Reklaamibüroo lisas oma soovitused:
  • "Robert peaks ise õpetajatega kohtuma ja ise need üle andma - see on just see, mida me vajame tema propagandaks."
  • Koolides käimisel tekkis tõrge Uhtnas - seal jäi valimisüritus ära, kuna direktor oli sel ajal haige. "Palun ära neid käest lase, vaid lepi uus kohtumine siis, kui direktor on tagasi," soovitas Antropovi abi reklaamibüroole.
  • Kuigi Antropov korraldas mitu üritust koos nimekirja esinumbri Kristiina Ojulandiga, andis ta oma meeskonnale teada, et Ojulandi üritused pole kuigi hästi tehtud.
  • "Mida aeg edasi, seda nõmedamad need Oiku üritused tunduvad, eriti kui lugesin Viksi (Kristiina Ojulandi abi - toim) reklaamiprojekti, lapsik ja labane või eksin."
  • Antropovi kampaaniameistrid kaalusid ka loobuda koostööst Ojulandiga. Lõpuks loobus Ojuland ise osalemast Antropoviga valimisüritustel.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:17
Otsi:

Ava täpsem otsing