Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Importvedusid naaberriikidest üha vähem

    Ekspordi head näitajad ei pruugi aga olla vesi tootjafirma veskile. Näiteks Valgamaa TOPi võitja Eha Metalli- ja Puidutooted üks omanikest ja tegevjuht Kaupo Roop selgitas, et firma on kriisist edukalt väljatüürimiseks toodete müügiks uusi võimalusi ja turge otsinud ning näiteks oma reklaame spetsiaalsetesse foorumitesse pannud, kus käivad soomlased, külastajad Kesk-Euroopa riikidest ning mujalt.
    Tagasiside sealt on olnud positiivne, mis tähendab, et firma toodangut müüakse uutele turgudele. "See on meile muidugi uusi probleeme tekitanud, näiteks logistikas, sest tagasikoormaid Euroopast Eestisse pole," lisas ta.
    Valio Eesti ASi ekspordidirektori Elar Olliku sõnul importvedude oluline vähenemine nende jaoks probleem pole.
    Ligi 40% ettevõtte toodangust eksporditakse välisriikidesse, sissevedusid vajatakse suhteliselt harva. "Tagasiveo koorma organiseerimine jääb ikkagi vedaja enda mureks - kas ta midagi leiab, kust ta leiab ja millal ta leiab. Meie maksame selle eest, et meie koorem õigeks ajaks õigesse kohta jõuaks ja rohkem see meid ei puuduta," selgitas ta.
    "Loomulikult on suundasid, kus tagasikoormat alati pole võtta, aga oleme oma partneritega sõlminud kokkulepped, kus maksame ainult ühe otsa eest," lisas ka AS Coca-Cola Hellenic Baltimaade distributsioonijuht Janek Popell.
    "Vahest on küll üritatud ka tarnegraafikutes läbi rääkida vastavalt sellele, kuidas neil (veoteenust pakkuvad firmadel - toim) oleks mugavam tagasikoormaid saada. Tuleme võimalusel neile ikka vastu," sõnas Ollik. Laadimisi on nädalas palju, keskmiselt 7-12 ja küsimus on enamasti Olliku sõnul 2-3 päevas, mida nad saavad edasi-tagasi nihutada. Paindlikumad ollakse Euroopasse saadetavate masinate osas, Venemaa osas mitte.
    Kuigi Balti riikides on vedude osas tehtud koostööd teiste Eesti toidufirmadega, siis väljaspool Lätit-Leedut plaani saadetisi ühes teiste ettevõtetega kulude kokkuhoiu mõttes tegema hakata pole Olliku sõnul kavas - suurt rahalist võitu see ei annaks. "Meil on praegu autod igas suunas maksimaalselt täis, osakoormaid me reeglina ei kasuta," toonitas ta.
    Hindade osas on pea kõik teenusepakkujad Popelli sõnul paindlikumad. "Me sõlmime oma partneritega konkursi korras aastased lepingud, kus hinnad on korrigeeritud suundadepõhiselt," mainis ta. Olliku sõnul on läinud sõidud kõikidel suundadel ligi 10% odavamaks - nii Soome, Rootsi, Läti kui ka Itaaliasse.
    "Ütleme nii, et Kreeka vedude puhul on hind kuskil 13 eurosendi piires (kilo pealt - toim), seal me kasutame Leedu vedajat," selgitas Ollik. Kõige vähem on langenud hinnad tema sõnul aga Venemaa sõitude osas. Ka Baltika logistikadirektori Märt Aabi sõnul on hindade osas kõige vähem paindlikkust Venemaa ja Ukraina vedude puhul, kuhu saadetakse masinaid kord nädalas.
    "Tõstame ekspordihinda, et katta tühja tagasisõitu!" kõlas Transstar T.P. logistiku Heiki Margi lahendus impordi üle domineerivale ekspordile.
    Teine variant on tema seletusel oodata välismaal kohapeal kaks-kolm päeva - ehk saab midagi masinale tagasitoomiseks peale. "No reedel pole küll mõtet passima jääda," välistas ta tulutu nädalavahetuse välismaal.
    Põhiliselt Soome, Rootsi, Norrasse ja Taani vedava firma logistik tõdes, et kui varem oli ikka midagi tagasi tuua, siis nüüd käriseb vahe ekspordi ja impordi vahel esimese kasuks aina laiemaks.
    "Nojah - Rootsist ei tule me tavaliselt tühjalt tagasi, aga Soomest tihtilugu küll," tõdes Mark. Seega siis tuleb keerata Soome ekspordi hinda vängemaks? "Ei - seda päris mitte... Sest kui Rootsi maksab masina tekipilet 8000-10 000 krooni, siis Soome pääseb 3000-4000 krooniga. See peaks asja tasakaalustama," seletas ta.
    "Algul oli eksport Soome tagasihoidlik ja import kõva, kuid nüüd on import sealt üsna keeruline," nentis EST-Trans Kaubveod ASi omanik Sulev Saareväli.
    "Kui tarbimine pole piisavalt atraktiivne, siis kahaneb import... Näen selgelt impordi-ekspordi vahe kasvamise ohtu," lisas ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.