Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajad siunavad ebavõrdseid makse

    "Nagu oleks kellegagi mingi kokkulepe!?" imestas pahaselt rahvusvahelisi vedusid tegeva Nordveod ASi juht ja omanik Peeter Kroonberg.
    "Miks peavad Eesti vedajad Lätis, Leedus, Poolas, Saksamaal lisaks koduriigi raskeveokimaksule maksma ka sealseid teemakse, kuid sealsed vedajad siin ei maksa midagi?" ei saa ta olukorrast aru.
    Nii tekibki olukord, kus Eestisse tuleb näiteks lätlasest vedaja ja lööb siin hinnad alla, eestlane vaadaku hapu näoga pealt. "Mis lätlasel siin viga toimetada, ta saab ju nii küsida hinda 3,14 krooni kilomeetrist, poolakad tulevad siia oma transiidipäevaarvestusega," loetles ta välismaalaste privileege.
    Vee hullem pidi olema näiteks eestlasel seista järjekorras Läti-Vene piiri ääres, Eesti-Vene piiri ääres võib lätlane seista odavalt.
    Ka EST Trans Kaubaveod ASi omanik Sulev Saareväli on välismaalaste maksuvaba askeldamise peale Eestis pahane. "See on loomulikult ebavõrdne! Iga päev lätlased-leedulased tambivad hindu alla," ütles Saareväli. "Mul on tunne, et sellega liitub ka palga maksmise süsteem..." ütles ta. "Aeg paneb asjad paika," lisas ta. Vedajad ei saa Saareväli sõnul siin midagi otsustada - see on riikidevaheline kokkulepe.
    Eesti vedajate ebavõrdset kohtlemist tunnistas ka DSV Transpordi juhataja Jaan Lepp. "Eks natuke ikka tekitab ebavõrdset konkurentsi," märkis ta.
    "Peab küll paika, kuid kommenteeriksin vast homme," kostis Transring Tartu OÜ juht Jaak Kivisild, kes parajasti oli rooli keeramas Tallinna kesklinnas.
    Aule Veod OÜ juht Marek Vihkver ütles, et neil on põhiliselt kokkuleppelised veod. "Eks siis kliendid kannavad need kulud," lisas ta.
    Majandusministri Juhan Partsi sõnul on hea, et Eestis erinevalt paljudest ELi liikmesmaadest teemaks puudub.
    "Kui kehtestaksime euroteemaksu, siis langeks selle suurim koormus just Eesti vedajate kaela," tõdes Parts. Sestap ongi vaja seda maksu vältida.
    Kuid läbivate transiitvedude koha pealt pole Partsi sõnul midagi teha. "Me ei saa vedajaid ebavõrdselt kohelda," lisas ta. "Kui kehtestaksime Eestis teemaksu, siis kahjustaksime sellega Eesti ekspordivõimet," resümeeris minister.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.