Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiinlaste külaskäik ajas veofirmad elevile
"Meie eelis ongi looduslikult sügav Muuga sadam," lisas ta.
Samas tunnistas Kaljurand, et hoolimata kasvavast kivisöe nõudlusest, ei julge ta midagi loota. "Kivisöe hind on veel sedavõrd madal, et ma ei julge küll veomahu kasvu oodata."
Detsembri esimesel poolel toimub Hiinas kohtumine, kus tuleb jutuks konkreetselt konteinervedu.
"Ain Kaljurand ei tohigi muud rääkida ja peab õigustama enda eksistentsi," pidas transiidiärimees Endel Siff Tallinna Sadama juhatuse esimehe Hiina transiidi juttu sisutühjaks.
"Transiit on madala lisaväärtusega," kinnitas ta. Näiteks soomlased loobusid nafta ja keemia transiidist, kuna selle kulud ja keskkonnaohud on liialt suured.
"Hiinlased võivad ju siin viisakalt käia ja jalga ukse vahel hoida, kuid Venemaalt saab ju kivisöe Hiinasse viia raudteega otse," tõi ta välja siinsete transiidilootuste sinisilmsuse.
Vast oleks mingid veod mõeldavad Eesti kaudu Loode- ja Lääne-Venemaalt, kuid idanaaber panustab nüüd ju oma sadamatele, arvas Siff.
"Pronkssõduri sündmused olid Venemaa ettekääne, et transiit Baltimaadest ära viia. Primorsk, Ust-Luuga hiidsadamatega käib aktiivne Balti riikide väljalülitamine siiani," arutles Siff. "Transiidi võti asub Vene võimude käes," teatas ta veendunult.
"Transiidi toimimiseks on vaja, et oleks lähteriik ja sihtriik ning suhted nendega korras. Hiina transiit tuleks kõne alla siis, kui poliitsuhted Venemaaga oleks korras ja Eestisse lubataks alaliselt tööle-elama kuni 3000 hiinlast - siis oleks ka Hiina asjast huvitatud," tõdes Siff.