Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Wal-Marti kasv oli veidi nõrk
Maailma suurim jaemüüja Wal-Mart Stores teenis kolmandas kvartalis tänu efektiivsemale kulude juhtimisele veidi rohkem puhaskasumit kui mullu samal ajal. Käive ja ootused valmistasid kerge pettumuse.
Wal-Marti puhaskasum kerkis 3,2% ehk 3,24 miljardi dollarini, mis teeb 84 USA senti aktsia kohta. Käive kosus eelmise aasta 98,3 miljardilt dollarilt 99,4 miljardile dollarile. Analüütikud prognoosisid puhaskasumiks 81 senti aktsia kohta ja käibeks 9,99 miljardit dollarit.
Olukorras, kus toiduhinnad langevad ja USA tööpuudus on roninud rohkem kui viimase veerandsaja aasta kõrgeimaks, on Wal-Mart Mike Duke'i juhtimisel aina enam keskendumas kulude kontrollimisele.
Jaemüüja meelitas raskes keskkonnas uusi kliente muu hulgas madalamate banaanide, vitamiinide ja sülearvutite hindadega. Sellest aga ei piisanud, et vähemalt aasta aega avatud poodide müügitulusid suurendada. Võrreldavate poodide käive kukkus veidi murettegevad 0,4%.
Kontserni teatel võivad vähemalt aasta aega avatud poed käibes tagasi anda ka neljandas kvartalis.
Barclays Capitali analüütik Robert Drbuli sõnul pöörabki Wal-Mart enam tähelepanu varude juhtimisele, mistõttu võib eeldada, et jaeketi agressiivne hinnapoliitika kestab ka jõuluajal ehk neljandas kvartalis.
Bloombergi küsitletud ökonomistide hinnangul on USA tööpuuduse määr üle kümne protsendi ka järgmise aasta esimesel poolel. Kui siia lisada Wal-Marti kergelt pessimistlik tulevikuvaade, siis näib, et USA majanduse suhtes tuleks jääda endiselt veidi ettevaatlikuks. Liiati, kui Wal-Marti tulemusi peetakse USA tarbimise ja seeläbi ka kogu majandustervise oluliseks indikaatoriks.
Siinjuures huvitab asjaosalisi just odavketi käive ning kui selle väljavaated on pigem nõrgad, on turuosalistel ka põhjust kergeks muretsemiseks. Seda siis ehk loodetust aeglasema taastumise mõttes.
Siiani on Wal-Mart peamiselt tänu edukale esmatarbekaupade müügile läbi majanduslanguse olnud aga üks vähestest eredamatest jaemüüjatest. Samas on ka selge, et kitsamatel rahaaegadel otsivad inimesed odavamaid kaupu ja neid Wal-Mart just pakubki.