Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Walt Disney lõbus kvartal
Maailma suurim meediakontsern Walt Disney üllatas oma neljanda kvartali tulemustega paljusid turuosalisi - ettevõtte puhaskasum paisus suuresti tänu televisiooniteenustele peaaegu viiendiku võrra.
Walt Disney puhaskasum kasvas 895 miljoni dollarini ehk 47 USA sendini aktsia kohta, mida on 18% rohkem kui mullu samal ajal. Ilma erakorraliste tulude-kuludeta kujunes kolme kuu kasumiks 46 senti aktsia kohta, samal ajal kui analüütikud ootasid antud näitajaks 41 senti aktsia kohta.
Ka Disney kogukäive ületas analüütikute ootusi, suurenedes 4,5% ehk 9,9 miljardi dollarini. Sealjuures oli kolmas kvartal Disney jaoks selle aasta esimene kasumi kasvu näidanud periood. Võrreldes eelmise aastaga joonistas tulemusi ilusamaks ka asjaolu, et tänavune kvartal oli Disney jaoks nädala võrra pikem.
Televisiooniäris aitasid teenuste kasvanud tasud tasakaalustada reklaamikäibe kukkumist, mille tulemusena kogunes käivet eelmise aastaga võrreldes 14% rohkem, segmendi kasum kosus 26%.
Disney suuruselt teine äri ehk teemapargid on aga kogu majanduslanguse vältel klientide püüdmisega kerges hädas olnud, mistõttu isegi madalamad hinnad ei suutnud segmendi käivet kasvatada.
Kõige hullemini läks stuudiosegmendil, kus kontsern pidi hoolimata napist käibe kasvust vastu võtma 13 miljoni dollari suuruse kahjumi.
Disney aktsia hind kerkis turu avanedes rohkem kui 4 protsendi võrra ehk kõrgemale 30 dollari piirist.
Walt Disney on ka ettevõte, kes ühena neljast pääses läbi mu tihedast teenustesektori investeerimisideede valikusõelast. McDonald'si, Dolby ja Panera Breadi kõrval näis Walt Disney aktsia kuu aega tagasi ehk artikli avaldamise aegu neist neljast ehk nõrgim ostukandidaat.
Oma neljanda kvartali tulemustega suutis Walt Disney aga tõestada, et oskab vaatamata keerulisele majandusolukorrale ja raha hoidvatele tarbijatele samuti edukalt äri ajada.
Disney strateegiat ja sellest johtuvaid tulemusi tuleks hinnata seda enam, et eks ole ju meelelahutus paljus see, mille pealt inimesed väiksema rahavoogu korral kokku hakkavad hoidma.