Ettevõtete kingikotid on tänavu kergemad

Kadrin Karner 17. november 2009, 00:00

"Raskem kui eelmisel aastal ja ülemöödunud aastaga ei anna võrreldagi," ütles väikese reklaamkingitusefirma Ad In OÜ omanik Argo Rahu. Tema pakuks tellimuste languseks umbes 20 protsenti.

Ausestar OÜ tegevjuhi Terje Krönströmi sõnul on tellimustega olukord hullem küll kui möödunud aastal. "Kliendid on teadlikumad, küsivad mitmest kohast pakkumisi, teevad põhjaliku uurimise hindade kohta ja emotsionaalset või äkkostu enam ei ole," selgitas tegevjuht.

ASi Roi müügijuht Aivar Peegel ei osanud öelda, milliseks müük kujuneb, kuna kinkide tellimine jäetakse viimasele minutile. Tellimuste arv on tema sõnul eelmise aastaga võrreldes keskpärane.

"Ei kurda ja ei saa ka mingisuguseid ennustusi teha. Igal pool loetakse raha ja siis võetakse vastu otsus, kas kinkida mingi teatripilet või logoga asi," ütles Peegel.

Rahu rääkis, et jõulukingiks tahetakse pigem erilisi esemeid, ning lisas, et ta ei ütleks, et sel aastal piirdutakse odavamate asjadega. "Samamoodi pea märg, tuleb higistada ja leida vajalikud tooted," ütles omanik.

Roi müügijuhi sõnul ei saa samuti öelda, et tänavu vaid praktilised kingitused firmadele huvi pakuks. "Ei tunneta seda masu veel. Me ei saa minna Säästumarketi tasemele, et kutsume inimesi ostma konkreetset asja soodsa hinnaga," rääkis Peegel.

Samas rääkis Krönström vastupidist, öeldes, et kliendid ikkagi tahavad odavamaid asju ning ettevõte on oma tootevalikut ka vastavalt kohandanud. "Oleme rohkem hinnasoodustusi tegema hakanud," lisas ta.

Krönströmi sõnul eelistatakse kinkida midagi praktilist ning niisama väikest meenet ei tellita. Tema sõnul on jõulude ajal minev kaup veinitarbed ja saunalinad.

Rahu kinnitas, et veiniteema on populaane, ning lisas, et kingitakse ka seljakotte ja kruuse.

Reklaamifirmad tõdesid, et töötajaid koondama ja nende palka vähendama ei ole pidanud. "Ma võtaks häid inimesi juurde, kui oleks. Aga näete, häid inimesi veel ei ole ripakil," vastas küsimusele Ad In OÜ omanik.

Krönström ütles, et võrreldes suvega on neil siiski rohkem tööd, ja kui varem telliti firmakingitusi ka suvepäevadeks, siis selle peale enam eriti ei kulutata.

"Tegelikult on jõulud meie valdkonna kõrgaeg. Siis teevad kingitusi ka need firmad, kes muidu ei tee," selgitas ta.

Kalevilt tellitavate reklaamkingituste seas on kõige populaarsemad 300grammised šokolaaditahvlid ja erinevas suuruses pralineekommide karbid. Privat label'i teenuse hind on püsinud muutumatuna. Jõulutellimusi tehakse tavaliselt novembris ja seda kuud on veel pool ees. Septembris-oktoobris olid eritellimustoodete mahud umbes 15% väiksemad kui möödnud kahe aasta samal perioodil.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:18
Otsi:

Ava täpsem otsing